تغییر رویکرد از نوسازی به حفظ و احیای هویت تاریخی  ...

تغییر رویکرد از نوسازی به حفظ و احیای هویت تاریخی ...

تغییر رویکرد از نوسازی به حفظ و احیای هویت تاریخی مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، این جلسه که به همت کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، نماینده مشاور طرح طاش و نماینده مشاورمهرآزان حضور داشتند و پس از ارائه نمایندگان مشاوران طرح ها ، متخصصان و کارشناسان و ذینفعان در بافت اطراف حرم مطهر رضوی به اظهار نظر و پرسش و پاسخ پراختند.

بهروز پاکدامن مدیرعامل مهندسین مشاور مهرآزان در این نشست گفت: در حال حاضر سیاست ها نسبت به نحوه اقدام در بافت اطراف حرم مطهر رضوی تغییر کرده و حفظ و احیای هویت تاریخی مهم ترین راهبرد در کنار راهبرد های اجتماعی، برنامه ریزی و طراحی، پدافند غیر عامل و مدیریتی است.

وی در تشریح برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه اظهار کرد: در این طرح دخالت مستقیم کاهش دادیم و تراز صفر را از طرح برداشتیم.
وی ادامه داد: هم چنین تراکم را کاهش داده تا سرمایه گذار خرد و متوسط نیز بتواند در این طرح سرمایه گذاری کند و مداخه به مرور زمان انجام شود.

پاکدامن به مطالعات انجام شده در زمینه نرخ بازدهی اقتصادی واقعی هتل های ۴ و ۳ ستاره اشاره کرد و تاکید کرد: نرخ بازدهی اقتصادی هتل های ۴ و ۳ ستاره حدود ۲ تا ۳درصد است و هتل های ۲ ستاره ۱۸ درصد است و این نشان می دهد که باید بر این مبنا برنامه ریزی صورت می گرفت.

وی هم چنین یادآورشد: محدوده اثر طرح بازآفرینی را در برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه اطراف حرم فراتر از این بافت در نظر گرفته ایم و برخی کاربری های اقامتی را در فاصله چند کیلومتری و در پهنه های دارای این ظرفیت در نظر گرفته ایم.

پاکدامن در پایان برنامه عملیاتی خود را برای بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ارائه کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات