۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر مشهد امسال  ...

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر مشهد امسال ...

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر مشهد امسال آسفالت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری، معبر شهید بسکابادی واقع در شهرک شهید باهنر، بلوار حر بازگشایی شد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه بازگشایی و احداث این معبر یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی ساکنان و اهالی منطقه بوده که با پیگیری های کمیته نظارتی و شهرداری امروز شاهد تحقق آن هستیم، اظهارکرد: همین رویکرد در سایر پروژه های عمرانی، از جمله اولویت نحوه و چگونگی روکش آسفالت در شهر ساری و جاری است.

وی در ادامه گفت: در مدل ارائه شده، علاوه‌بر اینکه معیارها و استانداردهای سنجش میزان خرابی آسفالت به لحاظ تخصصی و روش های روز دنیا بررسی می‌شود، اعضای شورای شهر و کمیته های نظارتی که در ارتباط مستقیم با مردم و خواسته های آنها هستند، در اولویت‌‎بندی اجرای روکش آسفالت معابر تاثیرگذار خواهند بود.

مهدی‌نیا از اجرای عملیات روکش آسفالت برای ۳ میلیون و ۶۰۰هزار مترمربع از معابر شهر مشهد در سال جاری خبرداد و افزود: بخش عمده‌ای از معابر دارای آسفالت ضعیف با این اقدام اصلاح می‌شود و از این طریق رضایتمندی خوبی در میان شهروندان شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه دو رویکرد در بحث راه و ایجاد راه جدید وجود دارد، تصریح کرد: در گذشته راه را محور توسعه می‌دانستند که نگاه صحیحی نیز بوده است ولی الزاما راه میتواند محور توسعه نباشد چرکه اگر توسعه به منزله تحریک توسعه کاذب باشد، باید محافظت و نگهداری شود که راه‌ها بجز بحث توسعه‌ای، بحث حمل‌ونقل و عبور ترافیکی را هم باید در اولویت داشته باشند.

مهدی‌نیا گفت: مکانیزم های کنترل ما در حیطه معابر جدید باید به شکلی باشد که علاوه بر کنترل و نظارت، مسیر توسعه را هم هدایت کند؛ به صرف اینکه راه، موجب ایجاد تحریک توسعه می‌شود نمی‌توان از ایجاد معبر و راه جدید و یا توسعه معابر شهری اجتناب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تصحیح مکانیزم های کنترل توسعه در مجاورت راه‌ها، خاطرنشان کرد: پیشتر قوانین و مقررات و مکانیزم های این کنترل فقط رویکرد نظارت و کنترل داشته که این شیوه، پاسخگوی نیازها نبوده و امروز در چگونگی کنترل توسعه اطراف راه‌ها باید تجدیدنظر کنیم.

مهدی‌نیا در ادامه اظهارکرد: امیدواریم با تصویب سند پهنه‌بندی حریم که وفاقی بین استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است، مسیر هدایت در پهنه های حریم را به شکلی انجام دهیم که دغدغه‌مندی های محیط زیستی و تحریک توسعه غیرضروری نیز کنترل شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مبتلابه شهرهاست، گفت: یکی از موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، برخورداری شهرها از چند مسیر خروجی و تخلیه است؛ محور بسک‌آبادی علاوه‌بر اینکه مسیر حمل‌ونقلی بوده، یکی از گزینه های تخلیه فوری شهر در مواقع خطر نیز محسوب می‌شود.

مهدی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۹۸ شاهد پروژه‌هایی باشیم که به توسعه متوازن شهر کمک کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات