حفظ رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۲ پس از هوشمندسازی/  ...

حفظ رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۲ پس از هوشمندسازی/ ...

حفظ رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۲ پس از هوشمندسازی/ دغدغه‌مندی شهروندان نسبت به مسائل کلان شهری مایه افتخار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا ظهر امروز و در قالب طرح چهارشنبه های پاسخگویی ضمن حضور در مرکز ۱۳۷ شهرداری، پاسخگوی تماس های تلفنی شهروندان بود.

وی در پایان به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تماس های امروز در حوزه عمرانی، آسفالت و آبگرفتگی معابر و شهرسازی بوده است، اظهارکرد: با توجه به ارتباط بیش از ۸۰ درصد مراودات شهروندان با شهرداری، با حوزه شهرسازی و اخذ پروانه و پایانکار و ...، چنین آماری دور از انتظار نیست.

مهدی‌نیا افزود: خوشبختانه سطح درخواست های شهروندان ارتقاء بسیار خوبی داشته و بخش عمده‌ای از تماس‌ها نشان از دغدغه‌مندی آنها برای مسائل کلان شهری است؛ چنین سطح از مسئولیت‌پذیر مایه مباهات است و به آن مفتخریم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی موارد مطرح شده امروز توسط کمیسیون عمران و شهرسازی نیز پیگیری خواهد شد، گفت: یکی از مطالبات مردمی آسفالت معابر بود که خوشبختانه با اجرای طرح آسفالت ۳.۶ میلیون مترمربع از معابر سطح شهر، پوشش پیدا خواهند کرد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت های خود به هوشمندسازی منطقه ۱۲ شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: فرآیندها را باید تا حد امکان شفاف و به شکل سیستمی و مبتنی بر فرآیندهای الکترونیک پیش ببریم تا بدین ترتیب ارتباط بین شهروندان و بدنه شهرداری به حداقل کاهش پیدا کند چراکه موجب تسریع در روند پاسخگویی و کاهش رفت‌وآمدها و سفرهای درونشهری می‌شود.

مهدی‌نیا تصریح کرد: یکی از زمینه ها و بسترهای لازم برای شفافیت و کاهش ارتباطات ناسالم بین برخی از شهروندان و کارمندان شهرداری، که بسیار اندک است، اتکا و روی آوردن به حوزه الکترونیک و پیشبرد امور مختلف در فضای سیستمی است.

وی در تشریح علت انتخاب منطقه ۱۲ بعنوان پایلوت اجرای ارائه خدمات هوشمند، گفت: بخش عمده‌ای از مراجعه‌کنندگان به این منطقه، سازندگان متخصص هستند و همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب منطقه ۱۲ داشت.

مهدی‌نیا با بیان اینکه بدون شک اجرای این طرح تبعاتی نیز در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده جلساتی با معاونت های ذی‌ربط شهرداری مشهد برگزار و درخواست های خود را برای به حداقل رساندن آنها مطرح خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد تاکید کرد: در شرایط بحرانی حوزه اشتغال و ساخت‌وساز، پس از اجرای این طرح، رونق و کیفیت ساخت و ساز در منطقه ۱۲ همچنان باید حفظ شود و سرعت پاسخگویی نیز افزایش پیدا کند تا سال آینده در منطقه ۱۲، منطقه نمونه شهری داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات