خواهرخواندگی مشهد با یکی از شهرهای ایتالیا

خواهرخواندگی مشهد با یکی از شهرهای ایتالیا

خواهرخواندگی مشهد با یکی از شهرهای ایتالیا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‎زاده در پنجمین و آخرین شب از برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» که در محل بوستان کوهسنگی برگزار شد، اظهارکرد: مشهد در ابعاد مختلف از جمله حوزه فرهنگی، دارای ظرفیت های گسترده‌ای است؛ به نحوی که از طرف سازمان بین‌المللی آیسسکو، بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد.

وی با بیان اینکه مشهدمقدس بعنوان شهری ملی و فراملی مورد توجه کشورهای مختلف است، گفت: در همین راستا به زودی شاهد انعقاد خواهرخواندگی میان مشهد با یکی از شهرهای ایتالیا خواهیم بود که هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: مضجع منور رضوی، کانون جاذبه تمامی ایرانیان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) است که در کنار این مرقد شریف، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و بسیاری از مفاخر و مشاهیر دیگر نیز در این شهر وجود دارد که مورد توجه همگان است.

موحدی‌‎زاده در ادامه افزود: شورای پنجم شهر مشهد عزم جدی برای احیای توس داشته به نحوی که از ابتدای فعالیت خود تاکنون حدود ۲۴ میلیاردتومان در این زمینه اعتبار اختصاص داده است.

وی گفت: همین حمایت‌ها سبب شده تا اتفاقات بی‍نظیری در توس و آرامگاه فردوسی شاهد باشیم به نحوی که اخیرا پس از چندین دهه شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی بودیم؛ در گذشته سابقه نداشته که مردم شب‌ها در آرامگاه فردوسی حضور داشته باشند ولی اکنون برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حضور پرشور مردمی برگزار می‌شود.

موحدی‌زاده در بخش دیگری به هماهنگی با بانک برای تخصیص ۱۲۰ میلیارد تسهیلات ویژه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: ۱۴ درصد از سود این تسهیلات از سوی مدیریت شهری پرداخت خواهد شد و رانندگان عزیز نیز ۴ درصد سود متقبل می‌شوند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد از ورود بیش از ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس برای حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر طی ماه های اخیر خبرداد و افزود: در زمینه قطارشهری هم به زودی ایستگاه شهید کاوه به بهره‌برداری می‌رسد و پیش از پایان سال شاهد بهره‌برداری و تکمیل خط ۲ خواهیم بود.

وی از شهروندان و زائران و مسافران مشهد دعوت کرد بازدیدی از منطقه بکر و طبیعی هفت حوض داشته باشند و اظهارکرد: اقداماتی به منظور تسهیل دسترسی به این محدوده نیز بعنوان یکی از قطب های گردشگری در دستورکار قرار گرفته است.

موحدی‌زاده در پایان با بیان اینکه مشهد به شهری زیبایی، تمیزی، سرسبزی و نشاط شهره است، تصریح کرد: شهروندان عزیز با امید و نشاط خود مدیریت شهری را یاری کنند تا شهری پویاتر داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات