تنوری: تفاهم‌نامه‌های اجرای خدمات رایگان شهرداری باید بازنگری شود

تنوری: تفاهم‌نامه‌های اجرای خدمات رایگان شهرداری باید بازنگری شود


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «احمد تنوری» با اشاره به بررسی لایحه‌ی نرخ خدمات فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: ارائه‌ی خدمات رایگان شهرداری در سالهای گذشته، استفاده از بودجه عمومی برای اجرای وظایف نهادهای متولی را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه این امر اجرای شرح وظایف شهرداری را با کمبود توان مالی مواجه کرده است، تاکید کرد: باید تفاهم‌نامه‌های شهرداری با سایر نهادها در راستای اجرای خدمات رایگان بازنگری شود.
تنوری اظهار کرد: ارائه‌ی خدمات در کلانشهرها نباید سبب تشویق مهاجرت افراد شود بلکه همه قوانین حمایتی باید در راستای ارائه‌ی خدمات رایگان و سهمیه‌ به مناطق کم‌جمعیت باشد.
وی خاطر نشان کرد: سازه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی زیادی در شهرهای کم‌جمعیت ساخته‌شده است که با افزایش مهاجرت این امکانات بلااستفاده خواهد ماند و باید از این امر جلوگیری شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی مکرر این لایحه در کمیسیون‌ و کمیته‌های تخصصی با حضور مدیران مربوطه تصریح کرد: مقرر شد شهرداری در مدت یک هفته با استعلام از سازمان‌های خدمات‌رسان، گزارشی از اصلاح درصد نرخ خدمات پیشنهادی شهرداری و همچنین درصد افزایش نرخ خدمات در سال ۹۸ به کمیسیون ارائه کند.
وی همچنین با اشاره به عدم تطبیق شرح وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اساسنامه مصوب این سازمان خاطرنشان کرد: پس از بررسی این موضوع در کمیسیون مقرر شد قبل از اصلاح چارت و نمودار سازمانی توسط سازمان شهرداری‌ها موضوع در کارگروه اداره کل نوسازی و تحول اداری شهرداری مطرح و تمهیدات و تدابیر لازم به منظور یکسان‌سازی چارت و اساسنامه در حوزه ورزش صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات