آخرین روز عزاداری سیدالشهداء در شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد

آخرین روز عزاداری سیدالشهداء در شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این مراسم که از ساعت ۷ صبح سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۷ در نمازخانه این نهاد برگزار شد، محسن قربانیان مداح اهل بیت به ذکر مصیبت امام حسین (ع) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی واوسری که سخنران این مراسم بود با بیان اینکه جهان اسلام بعد از وفات نبی مکرم و شهادت امام علی، امام حسن مجتبی و امام حسین علیهم السلام نیاز به شخصیتی احیاگر داشت، افزود: این شخصیت باید نه بدنبال جاه و مقام بلکه باید بدنبال حفظ اسلام می بود.

وی افزود: حضرت زینب کبری (س) که همه این معصومین را درک کرده بود بهترین امام شناسی بود که می توانست از عهده این کار بر بیاید و پس از واقعه عاشورا با آن خطبه های آتشینش توانست واقعیات دشمنان اسلام را برملا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای دیدن اسراء به کوفه آمده بودند، اذعان داشت: در میان این جمعیت حضرت زینب (س) ۳ معجزه انجام داد. اول اینکه ایشان با اشاره انگشت خود، همهمه ی این تعداد کثیر انسان را به سکوتی مطلق تبدیل و همه توجهات را سوی خود معطوف کرد.

وی سخنان مردانه ایراد شده از سوی حضرت زینب (س) و بهت و حیرت جمعیت را دومین معجزه ایشان قلمداد کرد و افزود: جمعیت حاضر با شنیدن این سخنان به یاد دوران امام علی (ع) افتادند و گویی انگار امیرالمومنین را در حال خطبه خواندن می دیدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پایان با بیان اینکه حضرت زینب (س) طوری در بین آن ۱۵۰ هزار نفر سخنرانی کردند که همه آنها با یک صوت و لحن صدای ایشان را دریافت کردند که در تاریخ از آن به عنوان معجزه سوم حضرت یاد کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات