معلمان طرح حمایتی یزد خواستار بررسی مشکلات خود از سوی شورای شهر شدند

نمایندگان معلمان طرح حمایتی با حضور در شورای شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ضمن بیان مشکلات و مطالبات، خواستار بررسی از سوی نمایندگان خود در شورای شهر شدند.
در ابتدای جلسه که با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان برگزار شد سه نفر از معلمین طرح حمایتی به بیان مشکلات خود پرداختند که قرارداد، بیمه و پایه حقوق از اولویت ها بود.
جعفرپور از معلمین طرح حمایتی عدم امنیت شغلی و پایین بودن حقوق ومزایا را از مشکلات جدی دانست. وی نحوه قراردادها را عنوان کرد که فرایند قراردادها به سه ماه تقلیل یافته و برنامه ریزی معلمان طرح حمایتی را بهم ریخته است.
نماینده آموزش و پرورش با اشاره به سیستم برون سپاری در آموزش وپرورش گفت: قبلا بر اساس شرایط علمی استخدام‌ صورت می گرفت اما امروز شرایط به گونه ای است که مجلس اجازه استخدام نمی دهد و با توجه به ضرورت نیاز به معلم ‌در مدارس، برون سپاری ‌را در اموزش و‌پرورش ایجاد کرد.
آموزش و پرورش از این فضای حقوقی استفاده کرد و مدیران کل استانها از مجوز دولت استفاده نموده و موسساتی ایجاد شد تا برای تامین معلمین مدارس طی قرارداد اقدام شود.
سید حسین آزادی با تاکید بر کیفیت آموزش گفت: معلمان باید از ‌امنیت شغلی‌ برخوردار باشند تا بدون دغدغه، بهترین آموزش را ارایه کنند. وی عنوان کرد درخواست مکتوب ارائه گردد تا شورای شهر موضوع را دنبال کند.
ونوس عامری شرایط این طرح را ناعادلانه و بدور از شان معلمی دانست و ادامه داد: به عنوان یک معلم دغدغه ها را درک می کنم و شرایط پیش آمده شایسته همکاران نیست.
وی افزود: معلمان نیاز به امنیت شغلی دارند وتکریم میخواهند. معلمان حق تدریسی در تعطیلات دریافتی ندارند و ‌در بسیاری موارد از حمایت کمی برخوردار هستند.
عامری ادامه داد: این وضعیت بسیار بد باعث شد اعتراضات بوجود آید و برخی از این معلمین تا ۶ ماه حقوق دریافت نکردند و این در حالی است که معلمین حمایتی عملکرد درخشانی داشتند.
جامعه این انتظار را دارد تا نمایندگان شورا به این موضوع ورود کنند و به عنوان دغدغه ای از همشهریان آن را پیگیری نماید.
حمیدرضا ‌قمی تعریف کار در این طرح را نادرست دانست و اظهارداشت: این تعریف کار برای معلمان استاندارد نبوده و حق وحقوق تعریف شده در شان این قشر فرهنگی نیست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات