تاکید عضو شورای شهر شیراز بر هوشمندسازی چاه‌های آب شهری

تاکید عضو شورای شهر شیراز بر هوشمندسازی چاه‌های آب شهری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «قاسم مقیمی» در این کمیسیون گفت: پیشنهاد شهرداری منطقه ۳ شیراز مبنی بر حفرچاه در ساختمانهای جدید به منظور هدایت و انتقال آب ناشی از بارندگی برروی پشت بام و حیاط به این چاه ها در این کمیسیون بررسی شد .

وی افزود: با توجه به وجود اسفالت شهری، جذب و نفوذپذیری اب باران در خاک امکان پذیر نیست .

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در راستای جمع اوری اب باران برای ابیاری فضای سبز ، باید مکان یابی شهر و مطالعات خاکشناسی در راستای ایجاد چاه های جذبی صورت گیرد .

وی گفت: در طراحی شهر شیراز در حدود پانزده سال پیش طرح زهکشی شهر شیراز با عمق ۴۰متر در شیراز ایجاد شد که هم اکنون زهکشی برخی چاه ها در غرب شیراز تا عمق ۴۰۰متر می رسد و مارانگران فرونشست و فروچالگی میکند .

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مقرر شد معاونتهای خدمات شهری، شهرسازی و فنی و عمرانی درمدت یک ماه به بررسی کارشناسی این طرح بپردازند ونتیجه حاصله را به کمیسیون ارائه دهند .

دکتر مقیمی افزود: راهکارهای تامین آب مورد نیاز ابیاری فضای سبز متعلق به بخش خصوصی و عمومی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت .

وی بر هوشمند سازی چاهها ازسوی سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: شهرداری باید کارگروهی تخصصی در زمینه آب ذیل کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری تشکیل دهد که به بررسی کارشناسی بحران اب بپردازد .

«ابراهیم صبوری» گفت: پس از ایجاد شیکه فاضلاب میزان ابهای سطحی کاهش یافت و آب باران به دلیل اسفالت شهری به روان اب تبدیل شده و نفوذی در دشت شیراز ندارد .

وی افزود: بادر نظر گرفتن ایین نامه ای مبنی بر لزوم احداث چاه جمع اوری آب باران علاوه بر چاه فاضلاب در ساختمانهای جدید الاحداث می توان شاهد افزایش نفوذ اب با کیفیت به سفره های زیر زمینی،کاهش میزان فاضلاب و عدم لزوم احداث تصفیه خانه جدید بود .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به قرا داشتن ریشه برخی درختان کهنسال درغرب شیراز در ابهای سطحی گفت: به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب و کاهش ابهای سطحی این درختان درحال خشک شدن هستند .

صبوری گفت: بااستفاده از این روش ابیاری فضای سبز و نجات باغات محقق می شود و با افزایش اب زیر زمینی در دشت شیراز ، سطح اب ورودی به دریاچه مهارلو نیز افزایش می یابد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات