همانند سال های جنگ باید از ظرفیت مردم در حوزه های مدیریتی استفاده کرد

همانند سال های جنگ باید از ظرفیت مردم در حوزه های مدیریتی استفاده کرد

همانند سال های جنگ باید از ظرفیت مردم در حوزه های مدیریتی استفاده کرد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر سال های جبهه و جنگ اظهارکرد: به نظر من، جنگ یک الگوی مناسب برای توسعه و سازندگی است و باید از این الگو در مسیر حل مشکلات بزرگ کشور استفاده شود.

وی با اشاره به موقعیتی که در طول سال های جنگ برای مردم کوچه و بازار و کف جامعه برای دفاع از کیان این آب و خاک داده شد، ادامه داد: این فرصت امروز نیز در عرصه های مختلف باید به همین مردم داده شود و نگوییم که مردم توان انجام چنین اقداماتی را ندارند.

این رزمنده سال های دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از همان سال ها پرداخت و متذکرشد: در اواخر جنگ و در عملیات مرصاد که شاهد حمله منافقان از غرب و بعثی ها از جنوب کشور بودیم، رزمندگان اسلام فارغ از جناح گرایی و حتی آن هایی که از نظر سلیقه سیاسی با هم تفاوت بسیار زیادی داشتند، دوشادوش هم در مقابل دشمن ایستادند و جنگ را به پیروزی رساندند.

وی با ابرازتاسف از این که بسیاری از مدعیان ایثارگری، فرصت را حتی به برخی از دلسوزان واقعی و جهادگران سال های جبهه و جنگ نمی دهند، تصریح کرد: بسیاری از افراد حقی برای حضور خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه های مدیریتی و اجرایی نیستند و خود را تنها ملاک و معیار حق می دانند.

نوروزی در واکنش به سوالی در خصوص هجمه هایی که علیه شورای فعلی می شود، با بیان این که ۱۱ نفر از ۱۵ نفر از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند، گفت: اگر این افراد پایبند نیستند، بگویید چه کسی پایبند و مناسب برای حضور در این عرصه است.

وی با تاکید بر این که نباید بگوییم در حوزه های اقتصادی، مردم نمی توانند ورود پیدا کنند، افزود: امروز می گویند، خیلی از چیزها حاکمیتی است؛ مگر از جنگ حاکمیتی تر داشتیم؟ اما دیدیم که جنگ توسط همین مردم به خوبی اداره شد و در حوزه های اقتصادی نیز باید همین نگاه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران و بهسازی شهری شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از حذف بسیاری از اختیارات شوراها به بهانه های مختلف گفت: مردم قدرت لایزالی هستند که با استفاده از ظرفیت آن ها می توان سخت ترین کارها را به فرجام رساند.

وی همچنین در خصوص نگاه شورای اسلامی شهر مشهد به مسائل ایثارگران خاطرنشان کرد: در طول ادوار مختلف مصوبات خوبی از سوی دولت، مجلس و شوراها برای جامعه ایثارگری به تصویب رسیده است که پایبند همه آن ها هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات