حمایت شورای شهر از ستاد نماز جمعه شیراز

حمایت شورای شهر از ستاد نماز جمعه شیراز

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «احمد تنوری» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در نشست این کمیسیون گفت: بازنگری تعداد، عناوین و شرح وظایف کمیته‌های تخصصی کمیسیون در دستورکار قرارگرفت .

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نحوه‌ی بهره‌گیری از نظرات مشاوران در سال دوم شورا تغییر کرده است به گونه‌ای که هر عضو کمیسیون ۲مشاور و رییس کمیسیون ۳مشاور به منظور تبادل نظر و تجربه به کمیسیون معرفی کرده‌اند .

وی با اشاره به تشکیل هفت کمیته تخصصی ذیل کمیسیون گفت: هر عضو کمیسیون مسئول یک کمیته تخصصی است که می‌توانند سه مشاور به کمیته مورد تصدی و یک مشاور برای هریک از کمیته ها به صورت افتخاری معرفی کند .

تنوری گفت: مشاوران باید برای حضور در کمیته‌های تخصصی دارای تجربه اجرایی ، تخصص، تحصیلات یا سابقه‌ی فعالیت حرفه ای مرتبط باشند .

وی از بررسی لایحه‌ی برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری شیراز در شهر تهران خبر داد وگفت: مقرر شد این لایحه در دو کمیته‌ی تخصصی شامل کمیته‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی و کمیته‌ی فرهنگی هنری بررسی و نتایج حاصله به کمیسیون‌ ارائه شود .

تنوری ادامه داد: اعضای کمیسیون با ۴رای با لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر مساعدت ۲۰۰میلیون ریالی به دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس موافقت کردند .

تنوری خاطرنشان کرد: در راستای شفافیت واطلاع رسانی مردم از اقدامات کمیسیون، نظرات اعضا، مشاورین کمیسیون و همچنین مفاخر و مشاهیر حاضر درجلسات به صورت صوتی و تصویری ارشیو خواهد شد .

وی همچنین از برگزاری جلسات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در قالب کمیته‌های تخصصی در همه روزهای هفته خبر داد و گفت: از این پس موضوعاتی از قبیل مساعدت مالی و واگذاری زمین از شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی که در شرح وظایف نباشد در کمیسیون بررسی نخواهد شد و به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود .

«سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز  در کمیسیون گفت: تقویت ارتباط شورا با نهاد ائمه جمعه از اهمیت بالایی برخوردارست؛ اعضای شورا با شرکت در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه ها می‌توانند مطالب خود را تاثیر گذار انعکاس دهند و این مهم برای فضای عمومی موثر خواهد بود .

وی افزود: امروزه مهم ترین کار اینست که همه‌ی جناح‌ها به فکر نظام و کشور باشند؛ همه باید با نظرات و سلایق مختلف در نمازجمعه شرکت کنند .

دستغیب گفت: به حضور روحانیت درجمع شورا و شورا در جمع روحانیت نیازمندیم .

وی همچنین در این کمیسیون بر تقویت برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های بین المللی به منظور معرفی شهر شیراز وجذب گردشگر خارجی تاکید کرد .

«سولماز دهقانی» گفت: باید برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز را در خارج از کشور اجرایی کنیم تا بتوان ارتباطات بین المللی را تقویت کنیم و تبلیغ مناسبی از ظرفیتها وپتانسیل شهر داشته باشیم .

«سیروس پاکفطرت» در این جلسه گفت: برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری شیراز می‌تواند در رونق اقتصادی شهر موثر باشد چرا که ما میتوانیم بسته‌های سرمایه‌گذاری را معرفی و اقدام به جذب سرمایه گذار کنیم .

وی افزود: همچنین برگزاری این برنامه می‌تواند سبب جذب گردشگر داخلی و خارجی و معرفی هرچه بهتر شیراز به مردم شود .

سیروس پاکفطرت به عدم همکاری و حضور موثر برخی نهادها در اجرای این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت : در اجرای این برنامه ها تنها مشارکت میراث فرهنگی و اداره ارشاد با شهرداری می‌تواند موثر باشد .

«لیلادودمان» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: قطعا برگزاری رویدادهای فرهنگی اگر بخوبی برنامه ریزی و اجرا گردند تاثیرات مثبت خود را بر چشم اندازهای فرهنگی و اقتصادی شهر بر جا خواهند گذاشت .

وی افزود: برگزاری هفته فرهنگی شیراز در پایتخت آن هم در اسفند ماه موجب جذب گردشگر داخلی خواهد شد؛ تجربه سال قبل نشان داد که اگر ما بتوانیم از پتانیسلهای شهری به نحوی استفاده مفید برده و موجبات سرگرمی و نشاط اجتماعی ضروری مردم فراهم آوریم ، مامنی برای اقامت طولانی‌تر هموطنانمان خواهیم شد .

دودمان ادامه داد: البته باید توجه داشت که اجرای این برنامه که تقریبا تعداد زیادی را درگیر خواهد کرد موجب غفلت از برنامه های سال نو نگردد .

وی افزود: ما باید تلاش کنیم گردشگران داخلی و پایداری را با رخدادهای فرهنگی جذب نموده تا بتوانیم با ورود اقشار مختلف مردم با موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی بهتر بتوانند به گردش اقتصادی شهر و همینطور اقامت در هتل ها کمک کنند .

دودمان ادامه داد: اینکه بازدید کننده‌هایی داشته باشیم که با چادر مسافرتی در شیراز اقامت پیدا می‌کنند چندان به رشد اقتصادی شهر کمکی نخواهد کرد .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معرفی برنامه و رویدادهای فرهنگی در ایامی که به سال جدید نزدیک است و معرفی خوب و شایسته برنامه‌های آینده قطعا  ورود گردشگرانی با قابلیت‌های ویژه را نوید خواهد داد .

گفتنی است، با تشکیل کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به منظور بررسی کارشناسی مسائل این حوزه، «احمد تنوری» به عنوان رییس کمیته ورزشی، «سیروس پاک فطرت» رییس کمیته تشکل‌ها، نهادهای مدنی و هیاتهای مذهبی، «سید احمدرضا دستغیب» رییس کمیته میراث فرهنگی و صنایع دستی، «سولماز دهقانی» رییس کمیته فرهنگی هنری، «سید عبدالرزاق موسوی» به عنوان رییس کمیته فرهنگ عمومی، «علی ناصری» رییس کمیته اجتماعی و «لیلادودمان» رییس کمیته انتشارات، رسانه و پژوهش اجتماعی انتخاب شدند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات