حقوق شهروندی در اولویت رفتار پلیس است

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به وضعیت بد و نامطلوب کلانتری‌های استان، گفت: توجه به حقوق شهروندی مهمترین اولویت در رفتار پلیس استان یزد و کشور است.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،سردار«محمدرضا میرحیدری» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، با بیان این‌که نیروی انتظامی در خدمت تمام مردم با هرنگاه و سلیقه است، اظهار کرد: تامین امنیت پایدار مستلزم همکاری و همراهی تمام اقشار جامعه با نیروی انتظامی است.
وی امنیت امروز کشور را مدیون خود و ایثار شهدا دانست و افزود: حراست از امنیت که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است، وظیفه تمام مسئولان و دست اندرکاران اجرایی است.
فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه با بیان این‌که پلیس باید فراتر از این در بحث برقراری امنیت تلاش کند، گفت: فرماندهی انتظامی استان یزد آمادگی خود را برای عملکرد بیش از پیش در برقراری امنیت پایدار به مسئولان استان اعلام می ‎ کند.
میرحیدری توجه به حقوق شهروندی را مهمترین اولویت در اصلاح رفتار پلیس دانست و بیان کرد: کادر انتظامی استان یزد و کشور جزو پاک‌ترین پرسنل دستگاه‌های کشور است.
این مقام مسئول با بیان این‌که نیروی انتظامی چند فیلتر نظارتی دارد، تصریح کرد: پلیس در تمام حوزه‌های کاری خود واحد نظارتی و مراقبت از رفتار را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به این‌که فرمانده انتظامی استان یزد به دلیل کمبود نیرو انسانی با ۶۵ درصد توان در حال ارائه خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: ارتقای دانش پرسنل ناجا در حوزه‌های تخصصی از دیگر موارد در دستور کار فرماندهی انتظامی استان یزد است.
سردار میرحیدری بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به علم روز یکی از ویژگی های عملکرد پلیس در شرایط کنونی کشور است، گفت: انجام مطالبات به حق مردم در اولویت اجرایی فرماندهی انتظامی استان یزد قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهردار یزد در بحث مدیریت شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: تعامل مثبت و بیشتر فرماندهی انتظامی یزد با شهرداری یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت شهری در این دوره شورای اسلامی شهر یزد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پلیس خود را خادم مردم می‌داند و به این خدمتگزاری افتخار می‌کند، تاکید کرد: رعایت بیش از پیش شان نیروی انتظامی توسط مسئولان و مدیران اجرایی ضروری است.
این مقام مسئول بد بودن وضعیت کلانتری‌ها را یکی از معضلات جدی نیروی انتظامی در استان دانست و بیان کرد: شورای اسلامی شهر یزد باید با جذب خیرین امنیت ساز نیروی انتظامی را در ساماندهی کلانتری‌ها یاری کند.
میرحیدری خاطرنشان کرد: ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز و مبارزه با مصرف کنندگان و قاچاقچیان انواع مواد مخدر از جمله موارد ضروری و در دستور کار جدی فرمانده انتظامی استان یزد است که نیازمند مشارکت بیش از پیش مسئولان و مدیران اجرایی استان و شهر یزد است.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر جهانی یزد، گفت: فرمانده انتظامی استان یزد آمادگی لازم برای ایجاد پلیس گردشگری با شرایط ویژه و راه‌اندازی گشت‌های بازار را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات