لزوم شفافیت و نظارت بر انعقاد مبایعه نامه های شهرداری

لزوم شفافیت و نظارت بر انعقاد مبایعه نامه های شهرداری

حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی :
لزوم شفافیت و نظارت بر انعقاد مبایعه نامه های شهرداری
حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی : لزوم شفافیت و نظارت بر انعقاد مبایعه نامه های شهرداری
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - یکشنبه ۸ مهر نودوهشتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری مشترک با کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با دستور:
- بحث و بررسی در مورد طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری شهرداری رشت
- بررسی افزایش اعتبار بودجه ردیف دیون تملک بودجه سال ۹۷
در تالار شورا برگزار گردید.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر با اشاره به احکام دادگاه مبنی بر محکومیت شهرداری به پرداخت دیون تملک ضعف دایره حقوقی در دفاع جامع از شهرداری در این پرونده ها را یکی از دلایل اصلی این حجم از دیون دانست.
حجت جذب با ذکر این مطلب که عدم نظارت و شفافیت در انعقاد برخی مبایعه نامه ها و شرایط مجهول برخی از این قراردادها باعث ایجاد دیون و ضرر و زیان قابل توجه ای به شهرداری خواهد شد، خواستار تقویت کارگروه حقوقی و اعمال نظارت های بیشتر پیش از انعقاد قراردادها شد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تبریک به منتخبین انتخابات نظام مهندسی گیلان ابراز امیدواری کرد، این سازمان با حضور نخبگان در انجام امور محوله خود موفق باشد.
رضا رسولی در خصوص دستور جلسه با انتقاد از عدم شفافیت گزارش موجود در حوزه تملک های شهرداری، پاشیدگی و بی برنامه ای در جغرافیای املاک را باعث نگرانی دانست و اظهار داشت: در پرداخت دیون تملک هیچ منطق مشخصی وجود ندارد که این امر مانع از تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیریت شهری با توجه به املاک موجود خود در راستای سرمایه گذاری و یا گشایش های مد نظر شده است و در گردش های اقتصادی با وضع موجود هیچ حسابی نمیتوان بر روی این املاک کرد.
وی با اشاره به این موضوع که برخی از پرداختی ها که نتیجه احکام دادگاه میباشد، اجتناب ناپذیر بوده شهرداری ملزم به پرداخت آن میباشد بی نظمی و اعمال سلیقه در سایر پرداختها را امری غیرقابل قبول دانست و درخواست ارائه یک گزارش شفاف در این حوزه شد و تاکید کرد باید محتویات تفاهم نامه ها در این حوزه به صورت شفاف در اختیار اعضای شورا قرار گیرد.
نائب رییس شورای شهر در ادامه با اشاره به این مطلب که طرح شفاف سازی که در سال گذشته با تلاش مشاورین تهیه و تدوین گردیده و پس از اصلاحات مختلف در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است خواستار بررسی نمایندگان شورا و اعلام نظر در این خصوص شد.
عاقل منش با اشاره به تاکید شهردار وقت جهت تصویب بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: با وجود انتقادات موجود اعضای شورای شهر و به دلیل ایجاد تعامل و حمایت از برنامه های شهردار وقت بودجه سال ۹۷ توسط اعضای شورا تصویب شد لیکن این بودجه مقارن با مشکلات اقتصادی شهرداری و چالش تصویب و یا بازنگری طرح تفصیلی گردید که در کنار هم باعث تنزل درآمدهای شهرداری به صورت چشمگیری شد. حال با توجه به وضعیت موجود خواستار توجه ویژه استاندار محترم و معاونت عمرانی استانداری جهت تعیین تکلیف طرح تفصیلی میباشیم.
عکس : مراد ریحان
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات