انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران و درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه

انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران و درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت ۱۶ روز شنبه ۷ مهرماه ۹۷ با حضور تمامی اعضاء ، معاونان اداری و مالی و شهرسازی شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد مباحث مختلفی مطرح گردید که درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه و انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده در آن بود.

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در موضوع پیاده راه مسیر قارن منفعلانه رفتار کردند

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه و پیش از ورود به دستور کار جلسه، نطقی را به شرح زیر ایراد نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض خیر مقدم خدمت همکاران گرامی ، میهمانان عزیز و اصحاب محترم رسانه که همواره در کنار مدیران شهری حضور دارند و با اطلاع رسانی از کارکردها ، به پیشرفت امور کمک می کنند.

سی ویکم شهریور ماه آغاز هفته ی دفاع مقدس بود. آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند. امروز هم همان کفتارها در لباسی دیگر به زنان و کودکان بی دفاع حمله می برند و فاجعه ی خونین اهواز را رقم می زنند. این مصیبت جانکاه و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان را تبریک و تسلیت عرض می کنم و رجاء واثق دارم که دست انتقام سربازان این سرزمین گریبان آنها را محکم تر از گذشته خواهد فشرد.

سی ام سپتامبر هر سال، روز جهانی ناشنوایان نام گذاری شده است.

هدف از این نام گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند . این روز را نیز گرامی داشته و برای رفع مشکلات اجتماعی آنان از هیچ کوشش دریغ نخواهیم کرد.

و اما هفتم مهرماه امسال  برای شهر ما رنگ و بوی دیگری دارد. در سال  ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. تقارن این ایام با تشییع پیکر مطهر  آتش نشانان شجاع وجان برکف، شهید ابراهیم اسماعیلی که امروز با حضور گسترده همکاران وشهروندان قدر شناس برگزار گردید  بسیار قابل تآمل است. این همکار عزیز که در حین انجام وظیفه مصدوم شده را الحق باید شهید راه خدمت نامید ومردم عزیز ما با حضور در مراسم تشییع نشان دادند که قدر خادمان واقعی را میدانند و برای آنها ارزش قائلند. این ضایعه را به خانواده بزرگوار ایشان ، سازمان آتش نشانی وآتش نشانان سختکوش وهمچنین همه همکاران مجموعه مدیریت شهری تسلیت عرض می نمائیم واز خدای رحمان برای این عزیز، علو درجات وبرای بازماندگان خصوصا همسر وفرزندان داغدارش صبر وشکیبائی مسئلت داریم.

مدینه سپس در ادامه جلسه در واکنش به ارائه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه از سوی یکی از اعضای شورا گفت: این حق قانونی شوراست و ما آمادگی داریم در صورتی که با موافقت اعضاء مواجه شود با طی مراحل قانونی به انجام برسد.

وی با بیان اینکه بیست و هفتم سپتامبر مصادف با پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی بوده است، به انتقاد از عدم توجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران به حفظ آثار تاریخی ساری پرداخت و گفت: تابلوهایی که جنایت های این اداره کل را به تصویر می کشند را در صحن شورا نصب کرده ایم تا اصحاب محترم رسانه در جریان آنها قرار بگیرند.

مدینه افزود: در زمان ورود آقای بزرگ نیا بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران خیلی ها ایشان را آشنا به این فضا معرفی نموده و بارقه ای از امید در دل های مازندرانی ها و خصوصاً ساروی ها زنده شد اما عملاً دیدیم در سالهای تصدی ایشان هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی وعده های آنها برای تجهیز ساختمان های چهارگانه موزه در بوستان ولایت که توسط شهرداری احداث شد نیز عملی نشد.

وی با بیان اینکه مازندران سکوی پرتاب آقای بزرگ نیا شد تا از اینجا رخت بربندد و به مدیرکلی میراث فرهنگی استان تهران برسد، اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی قبلاً این بهانه را می آورد که ما جایی برای نگهداری اشیاء تاریخی خود نداریم اما پس از احداث ساختمان های موزه دیدیم که با خلف وعده از تجهیز آنها امتناع کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین در خصوص از دستور کار خارج شدن بازآفرینی شهری ساری با محوریت پیاده راه قارن توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: بنده در جلسه شورای عالی معماری کشور که یکی از محورهای آن موضوع بازآفرینی شهری در ساری بود، حضور داشتم. متاسفانه در این موضوع هم شاهد منفعل بودن دوستان در اداره کل میراث فرهنگی بودم که نتوانستند دفاع خوبی از این پروژه مهم و حساس انجام دهند.

وی اجرای پیاده راه ادامه مسیر قارن تا خیابان شیخ طبرسی را گره گشای بسیاری از مشکلات مرکز استان خواند و افزود: رفع موانع ترافیکی، اشتغال زایی و همچنین ایجاد منابع درآمد پایدار برای مدیریت شهری از جمله اتفاقات خوبی هستند که با اجرای این پروژه می توان به آنها دست یافت اما متاسفانه بر خلاف انتظارات کارشناسان میراث فرهنگی مازندران بر علیه این پروژه اظهاراتی را مطرح کردند که این اتفاق جای تاسف دارد.

مدینه با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری مرکز استان در استیفای حقوق شهروندان ساروی تنهاست و هیچ یار و یاوری در کنار خود نمی بیند، خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی همچون آتش سوزی اخیر در مسجد جامع ساری عدم وجود راه های دسترسی استاندارد باعث شده تا به میزان خسارات افزوده شود بنابراین با اجرای پروژه بازآفرینی شهری حتی می توان به حفظ و نگهداری هرچه بهتر اماکن تاریخی کمک شایانی کرد.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
باید سازمان های شهرداری را از مصرف کنندگی خارج و آنها را درآمدزا کنیم

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه زباله سوز گفت: صبح فردا (یکشنبه) به همراه اعضای شورا، شهردار و پیمانکار پروژه بازدیدی از روند احداث نیروگاه خواهیم داشت.

وی در خصوص مطالبات طلبکاران شهرداری نیز خطاب به طاهری معاون اداری و مالی شهرداری که در جلسه حاضر بود، گفت: با اینکه می دانم در بین شهرداری های استان بیشترین پرداختی حقوق به پرسنل را داریم اما متاسفانه در پرداخت مطالبات طلبکاران عدالت رعایت نشده است و باید چاره اندیشی شود.

زلیکانی با تاکید بر اینکه از محدود شدن منابع درآمدی شهرداری ها آگاه است، گفت: متاسفانه همین منابع محدودی که در اختیار شهرداری است به خوبی مدیریت نمی شود و باید در پرداخت ها مخصوصاً مطالبات خُرد تجدید نظر صورت گیرد.

وی با تایید اظهارات یکی از اعضای شورا مبنی بر تعریف منابع درآمدی برای سازمان جدیدالتاسیس فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: متاسفانه سازمان های تابعه شهرداری مصرف کننده شده اند. باید این سازمان ها به حرکت در بیایند و تبدیل به منابع درآمدزایی برای شهرداری شوند که اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد اثرات معکوس خواهیم بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری سپس لزوم اهتمام جدی در تاسیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری که از سالهای قبل مطرح شده است را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین با طرح دوباره موضوع انتقال سند مالکیت برخی اراضی ساحلی متعلق به شهرداری به سازمان های دیگر در سال گذشته خاطرنشان کرد: پارسال سوالاتی را دراین زمینه مطرح کردم اما نمی دانم چه اقداماتی برای استیفای حقوق شهرداری و شهروندان ساروی صورت گرفته است. اگر الان به فکر منافع شهر نباشیم آیندگان به خاطر این کوتاهی ها هرگز ما را نخواهند بخشید.


کوروش یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری:
بر اساس قانون درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه را دارم

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری در این جلسه با قرائب بند ۲۴ از ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحیه های بعدی آن که در آن تاکید شده نامگذاری معابر، میادین و خیابانها باید به تصویب شورای شهر برسد، گفت: متاسفانه شهرداری ساری بدون اخذ مصوبه شورا اقدام به نامگذاری برخی معابر می کند که همه آنها وجاهت قانونی ندارد.

وی از نامگذاری میدانی جدیدالاحداث در ورودی شهر ساری به عنوان "میدان مالیات" به شدت انتقاد کرد و اذعان داشت: اولاً تعدادی از اعضای شورا هیچ اطلاعی از این موضوع ندارند و ثانیاً این نامگذاری برای شهری همچون ساری با این سابقه مذهبی هیچ توجیه فرهنگی، میراثی و دینی نداشته و جای تاسف دارد.

یوسفی با بیان اینکه بر اساس ماده ۷۱ قانون شهرداری ها، شهرداران مکلف اند صورت جامعی از درآمد و هزینه شهرداری را هر شش ماه یک بار به شورا ارسال و برای اطلاع عموم منتشر نمایند، گفت: شش ماهه اول سال ۹۷ سپری شده و باید این گزارش از سوی شهرداری به شورا ارائه گردد.

وی همچنین اجرای ماده ۸۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در خصوص تحقیق و تفحص در هر یک از امور مربوط به وظایف شهرداری ها و سازمان ها و شرکتهای وابسته را از ریاست شورا خواستار شد و تصریح کرد: در یکسال و اَندی که از عمر شورای پنجم گذشته موارد زیادی را دیده ام اما سکوت کردم اما دیگر نمی خواهم چشمانم را بر روی مشکلات و واقعیات ببندم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری اضافه کرد: من در مسیر قانونی حرکت می کنم و قسم یاد می کنم که در این درخواست من هیچ بغض و یا کینه توزی وجود ندارد و خواهان این هستم که در فرصت قانونی به درخواست من پاسخ داده شود.

وی به فرموده مقام معظم رهبری در موضوع "آتش به اختیار" اشاره و تصریح کرد: امروز بسیاری از همکاران ما در شهرداری با مشکلات عدیده ای در دریافت حقوق و مزایا و بیمه مواجه هستند و لذا باید در توجه به نیازهای پرسنل به وظایف نظارتی مان بیشتر عمل کنیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه اوضاع نابسامان اقتصادی حاکم بر کشور را درک می کند، گفت: با این حال بر اجرای تحقیق و تفحص در شهرداری و سازمان های تابعه اصرار دارم و برابر قانون در این مسیر متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.


سید علی آقامیری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
تحقیق و تفحص از شهرداری خوب می باشد اما به پختگی لازم نرسیده است

سید علی آقامیری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه تمام دستگاه های دولتی چشم امیدشان به شهرداری است، اظهار داشت: از رسانه ها بابت اطلاع رسانی ها و روشنگری هایشان تشکر می کنم اما برخی مسائل پیرامون ساری مغفول می ماند که از جمله آن زیرگذر عبور سکوتپه در جنوب ساری است که با شرایط بحرانی مواجه شده و هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

وی افزود: این موضوع گریبانگیر چند روستای مجاور است اما متاسفانه کسی پیگیر موضوعی به این مهمی نیست. لذا خواهشم از متولیان این است که اقدامات لازم را صورت دهند.

آقامیری با بیان اینکه چندین بار تکریم ارباب رجوعان در شهرداری را مورد تاکید قرار دادیم، گفت: متاسفانه همچنان در برخی موارد شاهد برخوردهای نامناسب با شهروندان در مناطق هستیم که دلیل عمده آن عدم آموزش های لازم به کارکنان است.

وی با بیان اینکه نظر شورا در تصویب بودجه سال ۹۷ شهرداری بر این بوده که پروژه جدیدی در این سال تعریف نشود، بر ضرورت رعایت این مهم تا پایان سال جاری تاکید کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ساری همچنین در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری و سازمان های تابعه که از سوی یکی از اعضای شورا مطرح شده بود نیز گفت: این طرح حق قانونی شوراست و خوب نیز هست اما احساس بر این می باشد که به پختگی لازم نرسیده است و باید با دقت بیشتری در این خصوص عمل کرد.


قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری:
عملکرد مقتدرانه شهرداری ساری باعث شده مسئولان دولتی مرکز استان را به حال خود رها کنند

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری ابتدا نطقی را به شرح زیر ایراد نمود:

امروز در شرایطی که دشمن خارجی و داخلی، وضعیت خاصی را بر کشور تحمیل کرده است  و دولت در همه ابعاد اقتصادی درگیر گشته است؛ برخی نیز فضا را تنها به سمت شهرداری ساری نشانه گرفته اند. ضمن پذیرش نقاط ضعفی که مجموعه شهرداری و شورا داشته و دارد عدم مسئولیت پذیری دیگر نهادها  را بر نمی تابیم. ساری گویا به طوری کامل برای شهرداری رها شده است. آقایان مدیرکل و مدیران عالی  استان بدانند اینجا ساری است  مرکز تاریخی استان بزرگ مازندران گویا  عملکرد  مقتدرانه شهرداری در سال های اخیر سبب شده است  ساری را به حال خویش رها نمایید.

ساری مظلوم که سال ها با حسرت به مراکز دیگر استان ها می نگریست. امروز بطور کامل بر دوش شهرداری رها شده است و  در این  میان از آب گل آلود فضایی ایجاد  شده در شهر شهرداری  مورد حمله قرار گرفته است.

به بهانه روز گردشگری در این حوزه که درد گویا بر درمان چیره شده است رسالت واقعی این نهاد در مازندران چیست؟ اگر خداوند  متعال این  همه نعمت را به ما هدیه نمی داد شما ها نمی توانستید حتی پای یک گردشگر را به اینجا باز کنید. شما سال هاست تنها حرف زده اید و گردشگری در این سامان هیچ سر و سامانی ندارد. حال که یار نیست ، چرا بار می شوید و مانع اجرای پروژه های ملی می شوید. خون ساری را رنگین تر کرده اید اما د از بی کفایتی پروژه ای که در کشور روند طبیعی  خود را طی  می کند باید در ساری متوقف شود.

نمی دانم سخنم را چگونه  به پایان برم به هر سو که می نگرم لطف خدا را می بینم  و بی تدبیری  برخی  از مدیران  را  لیاقت مردم شهر ساری یقیناً بیش از این است که شاهد آن هستیم. به راستی ، آسمان  اجرای پروژه ها در ساری چرا اینگونه می تپد؟ شما ها که دم از مدیریت  جهادی می زنید چگونه پاسخگوی وجدان عمومی مردم این شهر خواهید بود؟ متولی فرهنگ و هنر این استان کیست؟ به راستی چند سال زمان لازم است  تا پروژه  فرهنگی  مرحوم  کردان  را به پایان برسانید؟ در طول  این چند سال که مشغول ساختن  این بنا بودید  هنرمندان  بسیاری چشم از جهان بر بستند  و در حسرت افتتاح  آن ماندند . هنرمندان  ساروی که هیچ وقت محتاج نگاه دولتی شما نبوده و هر روز شکوفا تر  از روز قبل درخشیند. به راستی  متولی فرهنگ و هنر این استان کیست؟ مازندران بزرگ ، مازندارن متحد، مازندران مملو از نعمت های الهی ؛ اسیر مدیران الفبایی و تصمیمات اشتباه شده است.

من به مسئولین متولی عرض می کنم، هر روز  که مردم از کنار این ساختمان  نیمه کاره رد می شوند کارنامه مدیریتی شما در مقابل چشمانشان مرور می شود، عیار شما برای مردم مشخص می گردد.

اداره محترم راه باید پاسخگو باشد که چگونه یک پل تبدیل به یک زیر گذر عجیب  می شود.که هیچ گونه استانداردی ندارد.

مگر اهالی ۲۲ بهمن ساری چه گناهی کرده اند؟ اینجا ۲۲ بهمن است همان جا که نامش را به روز پیروزی انقلاب زینت بخشیدند. اینجا ۲۲ بهمن است همان جا که نمایندگان محترم برای رای گیری همواره مورد نظر داشته اند اینجا ۲۲ بهمن است، مامن و منزل مردمان  مظلومی که گویا دیگر فریاد رسی  ندارد. یکی باید پاسخگوی اهالی خوب ۲۲ بهمن باشد . زیبنده  مرکز  استان مازندران نیست که پروژه ماست مالی شده به آن قالب شود.

کمربندی شرقی که اصلاً به حال خود رها شده است ، یعنی شما ها واقعاً نمی دانید که آن جا به روشنایی نیاز دارد اگر در آن جاده پدری از دست برود ، فرزندی  یتیم شود، مادری دست پر مهرش از سر فرزندش قطع شود  تو مسئول جمهوری اسلامی  چگونه شب سر بر بالش می نهی. تعبیه روشنایی حداقل استاندارد یک جاده  است. چگونه آن جا را به همین راحتی به حال خود رها کرده اید.

دستگاه های دیگر؛ مدیران عزیز ساری را دریابید.

قاسمی در ادامه جلسه به تلاش در جهت درآمدزا نمودن سازمان مدیریت پسماند شهرداری اشاره کرد و گفت: ماه گذشته مصوبه ای مبنی بر واگذاری جمع آوری زباله در سطح شهر به سازمان مدیریت پسماند را به شهرداری ارسال کردیم اما هنوز پیرو آن مصوبه اتفاقی نیفتاده و ابلاغی به سازمان صورت نگرفته که باید این موضوع با جدییت پیگیری شود.

وی همچنین در خصوص تبدیل معاونت فرهنگی و اجتماعی به سازمان نیز اذعان داشت: حدود ۲۰۰ نفر نیرو در سراهای تداوم مشغول بکار هستند و با جدایی معاونت از شهرداری و تبدیل آن به سازمان باید مشخص شود که از چه منابعی قرار است حقوق و دستمزد آنها تامین شود تا این نیروها دچار بلاتکلیفی نشوند.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری در خصوص بلاتکلیفی پرسنل سازمان عمران شهرداری در دریافت حقوق های معوقه نیز گفت: اخیراً این پرسنل را به سه قسم دسته بندی کرده اند که فکر می کنم بر اساس اطلاعات غلطی بوده که به مدیرعامل جدید سازمان داده اند، صورت گرفت. موضوع مطالبات پرسنل این سازمان باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی همچنین در پایان از برگزاری منظم جلسات کمیسیون بودجه و حقوقی از هفته آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسه کمیسیون ساعت ۱۰ صبح سه شنبه هر هفته در شورا برگزار خواهد شد که از همین جا از همه اعضای محترم جهت شرکت در جلسات دعوت بعمل می آورم.


انتقاد علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری از بروکراسی نامناسب اداری در یکی از شهرداری های مناطق مرکز استان

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با نشنان دادن نامه ای به حضار گفت: یکی از شهروندان برای فقط ۹ متر حفاری نامه ای را از اداره گاز منطقه یک ساری به یکی از شهرداری های مناطق ساری ارائه داد و تاکنون ۱۱ دستور و امضاء روی آن صورت گرفته در حالی که هنوز کارش انجام نشده است.

وی اعمال چنین بروکراسی نامناسب اداری در شهرداری را تاسف بار خواند و افزود: طی کردن این مراحل برای فقط ۹ متر حفاری برای یک شهروند کار طاقت فرسایی است و من مطمئن هستم برای طی این مسیر هفته ها زمان گرفته شده است.

شمشیربند از نمایندگان شهرداری که در جلسه حاضر بودند خواست نیروهای زیر مجموعه خود را توجیه نموده تا شهروندان و ارباب رجوعان در مراجعه به شهرداری با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.


اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری اسناد و گزارش پرداخت ۲۹۷ میلیون تومانی به هتل اسپیناس تهران را به شورا ارسال کند

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری از یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به جهت آغاز پرسشگری در خصوص عملکرد شهرداری ساری تشکر کرد و گفت: در یکسال اخیر سوالات زیادی را از شهرداری مطرح کردم اما به هیچ کدام آنها پاسخی داده نشد.

وی همچنین اذعان داشت: سال گذشته در خصوص پرداخت مبلغ ۲۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۵ به هتل اسپیناس تهران از سوی شهرداری سوالی پرسیدم اما پاسخی دریافت نکردم.

عشوری با بیان اینکه هتل اسپیناس در حال حاضر گران ترین هتل کشور محسوب می شود، افزود: هزینه اقامت برای یک شب در این هتل رقمی بالغ بر ۳ میلیون تومان است حال با وجود آنکه پرسنل شهرداری حقوق های معوقه دارند چرا آقایان هتل ارزان تری را برای اقامت انتخاب نکرده اند، برایم جای سوال است.

وی تصریح کرد: از شهرداری می خواهم اسناد مربوط به پرداختی ها به هتل اسپیناس را ظرف مدت ۱۰ روز به دفتر بنده ارسال نماید.


سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری:
اگر برای سازمان جدیدالتاسیس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منابع درآمدی تعریف نشود، به مشکل خواهیم خورد

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری در خصوص انتقاد یکی از اعضای شورا در نامگذاری معابر از سوی شهرداری بدون مصوبه شورا گفت: آیین نامه نامگذاری معابر، میادین و خیابانها در اوایل دوره چهارم شورا به تصویب رسید و کمیسیون نامگذاری که متشکل از تعدادی از اعضای شورا، مسئولان شهرداری و برخی نهادها و دستگاه های فرهنگی و مذهبی شهرستان بود، چند جلسه ای تشکیل و بعد از آن به حال خود رها شد.

وی افزود: به نظر من اگر کوتاهی در نامگذاری ها صورت می گیرد، متوجه خود ما (شورا) هست لذا باید در این زمینه بیشتر پیگیر باشیم.

نجاریان با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در سطوح سازمان های شهرداری اذعان داشت: در تابستان امسال و درست در زمانی که هجمه های زیادی به شهرداری وارد کرده بودند، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه های خوب و با کیفیتی را در قالب چندین جشنواره انجام داد که جا دارد از آقایان محبوب معاون وقت فرهنگی و اجتماعی و جعفری مسئول تربیت بدنی شهرداری تشکر و قدردانی کنم.

وی سپس با تبریک انتصاب مصطفی نیک نقش به مدیرعاملی سازمان جدیدالتاسیس فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: کار فرهنگی نه تنها درآمدزا نیست بلکه هزینه بردار است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: شهرداری تاکنون به بسیاری از دستگاه های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و... مساعدت های زیادی داشته اما اینکه به یکباره خود به سازمان تبدیل شود، در ابتدای امر مشکل آفرین خواهد بود.

وی در خصوص تامین منابع مالی برای سازمان فرهنگی و اجتماعی هشدار داد و افزود: یک سازمان به مجموعه حقوق بگیران شهرداری اضافه شده است و من برای تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق پرسنل آن نگران هستم.

نجاریان همچنین با انتقاد از خارج شدن از دستور کار پروژه ادامه مسیر قارن گفت: مردم این منطقه مراجعات فراوانی به بنده داشته اند و خواستار تعیین وضعیت شان شده اند.

وی از فرزانه معاون شهرسازی شهرداری ساری که در جلسه حاضر بود خواست شهروندانی که در مسیر پروژه پیاده راه قارن قرار دارند را از بلاتکلیفی و سرگردانی خارج کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات