نتیجه حاکم شدن علم، تکریم اهل علم است

نتیجه حاکم شدن علم، تکریم اهل علم است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا ، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در آیین بازگشایی مدارس و در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه "باران" ناحیه چهار اصفهان اظهار کرد: هر جای دنیا که عقل و تفکر حاکم باشد، تکریم و تعظیم علم و اربابان آن را شاهد هستیم؛ به همین سبب هرگاه اتفاق ناگواری برای مدارس در جریان سیل یا آتش‌سوزی یا دیگر حادثه‌های تلخ بیافتد، واکنش جهانی به آن را به خوبی می‌توان حس کرد و این امر احترام به مقام دانش‌آموز را در میان تمامی ملت‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه علم در دین خاطرنشان کرد: معجزه پیامبر اسلام (ص) کتاب بود و در اولین آیه خداوند ایشان را وحی به خواندن کرد و ما مسلمانان نیز باید با سرلوحه قرار دادن این دستور خداوند، از تمامی علوم بهره‌مند شویم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه ما باید تلاش کنیم به دانش آموزان احترام بگذاریم و رسالت دینی خود را در بهبود وضعیت علمی کشور انجام دهیم هرچند این تلاش‌ها هرچقدر هم که باشد، در شان کسانی که در نظام آموزشی کشور تلاش می کنند، نیست.

وی با یادآوری دوران حضور خود در سال ۶۰ تا ۷۳ در مقام معاونت استانداری اصفهان عنوان کرد: در آن زمان که شرایط برنامه‌ریزی در دوران جنگ، روند اداره کشور را بسیار مشکل کرده بود، یکی از خط قرمزهای ما جلوگیری از سه شیفت شدن مدارس بود. به خاطر دارم که همان زمان، یک مدرسه در جوی‌آباد خمینی‌شهر به حالت سه شیفته درآمد که تمام مدیران استان جمع شده و هرکدام ردیف بودجه‌ای قرار دادند تا بتوان ساختمانی را خریداری و دانش آموزان را به آن منتقل کنیم و آنها مجبور نباشند در شیفت سوم به تحصیل بپردازند.

معین تصریح کرد: حتی قبل از اینکه نظام آموزشی جدید برپا شود، روند حذف مدارس دوشیفت نیز آغاز شد.

وی با ذکر خاطره‌ای از دکتر ابطحی که یکی از مدیران آموزشی استان است، گفت: او در دوران تحصیل خود در آمریکا از طرف یونسکو برای ارزیابی وضعیت دانش آموزان هند به آن کشور اعزام شده بود. آن زمان در روستاهای هند آنقدر امکانات آموزشی ضعیف بود که تخته‌ای را به درختان می‌کوبیدند، دانش‌آموزان روی زیرانداز می‌نشستند و کلاس تشکیل می‌شد با این حال زمانی که کارشناسان اعزامی ارزیابی‌های خود را انجام دادند، ۷۰ درصد این دانش آموزان از میانگین یونسکو در تست‌های آموزشی بالاتر بودند. حتی وضعیت فقر حاکم در آن کشور باعث نشده بود آنها در رتبه‌های بالای علمی قرار نگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان دانش آموزان حاضر را نیز مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: همه ما که امروز مسئولیتی در کشور داریم روزی مانند شما به مدرسه می‌آمدیم و در همین صبحگاه‌ها شرکت می‌کردیم پس بدانید که مسئولیت اداره کشور در آینده برعهده تک تک شماست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات