اصلاح فرایند بودجه‌نویسی سال ۹۸ در شورای شهر آغاز شد

اصلاح فرایند بودجه‌نویسی سال ۹۸ در شورای شهر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا ، نصیر ملت در برنامه رادیویی "صدای شهر" اظهارکرد: با توجه به ایراداتی که از سال گذشته به نحوه بودجه‌نویسی شهرداری وارد شده بود، قرار شد از ابتدای سال ۹۷ فرایند اصلاح بودجه‌نویسی و ساختار بودجه انجام شود.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسات متعددی با حضور کارشناسان تشکیل شده است، تصریح کرد: منابع درآمدی شهرداری تعریف شده و تحقق ردیف‌ها بستگی به عوامل مختلف دارد، البته عمده وابستگی درآمد شهرداری اصفهان مربوط به ساخت و ساز است که با توجه به رکود اقتصادی حاکم در کشور و شهر درآمدها کاهش چشمگیری داشته است.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، نیاز است درآمدها را واقع بینانه‌تر شناسایی و منابع درآمدی جدید برای شهر تعریف کنیم. همچنین تلاش برای تحقق منابع درآمدی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چگونگی توزیع درآمدها بین بخش‌های مختلف عمرانی و جاری نیاز به اشرافیت کامل و اولویت‌بندی بر اساس برنامه‌های فرادستی و نیاز روز شهر دارد، اظهارکرد: به همین منظور باید فرایند بودجه نویسی و تخصیص اعتبار بین پروژه‌های مختلف به نحوی انجام شود که همخوانی و تناسب برقرار باشد.

ملت خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین در حال تهیه است که امیدواریم با اجرای کامل برنامه با نقطه عطف تحول و توسعه شهر اصفهان رو به رو شویم.

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه برنامه جامع شهر اصفهان برای شناسایی مشکلات و موضوعات اساسی شهر با مشاور منعقد شده است، گفت: شاخص ویژه برنامه جامع، مشارکت تمام گروه‌های فعال و ذی‌نفعان در قالب ارتباطات متعدد و نشست‌های تخصصی با حضور تشکل‌ها، سمن‌ها، اتحادیه ها دستگاه‌های اجرایی و تمام افرادی که در شناسایی مشکلات شهر و فرایند برنامه‌ریزی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، است.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مقدمات برگزاری جلسات انجام و مقرر شده همایش بزرگی با حضور تمام ذی نفعان برگزار و پس از آن جلسات تخصصی ادامه پیدا کند و خروجی آن شناسایی مسایل محوری شهر و نزدیک شدن به چشم انداز شهر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه مالی و اقتصادی چه حرکتی می‌تواند برای برنامه جامع شهر صورت گیرد، گفت: تامین اعتبار و هزینه اجرایی این برنامه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما برنامه ریزی برای برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری ساماندهی آن با مدیریت شهر است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات