دستور ویژه محسن بندپی برای راه‌اندازی مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان

دستور ویژه محسن بندپی برای راه‌اندازی مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا ، کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار با انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح مرکز جامع توانمندسازی افراد آسیب سال گذشته و بر اساس الگوگیری از مرکزی مشابه در تبریز و نتایج قابل قبول آن در دشتور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت، اظهار کرد: همکاری دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای، اداره کل بهزیستی، اداره کل تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و ... با شهرداری برای اجرای این طرح ضروری است و برای این امر در گذشته استاندار اصفهان دستوری را مبنی بر همکاری بیشتر دستگاه ها صادر کرده بود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها به دلیل نبود قانون امکان خدمات رسانی به روشی که در این مرکز در دستور کار قرار گرفته را نداشتند و موانعی برای همکاری در این زمینه داشتند، افزود: باید توجه داشت که جامعه هدف این طرح معتادان متجاهر و آسیب دیده است که قصد داریم آنها را بهبود بخشیده، توانمند کنیم و با ایجاد اشتغال زندگی دوباره ای را برای آنها فراهم کنیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر  اصفهان و مشاور رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه موضوع نبود قانون برای حمایت از متکدیان و همچنین وضعیت آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق، اعتیاد، کودکان کار، نقاط بحران شهری در اصفهان و ... را با وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردیم، افزود:  به دنبال توضیحات ارایه شده وی دستور ویژه برای راه اندازی مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان را برای همه ادارات زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اصفهان را صادر کرد.

وی پیگیری و ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی را از دیگر موضوعات طرح شده با سرپرست وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت:  وی به دنبال این مطالبه نیز دستور داد تا تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، سازمان بهزیستی و فنی و حرفه ای و در شرایط لازم تامین اجتماعی منقعد شود که براین اساس کلیه مشکلات در این زمینه حل شود.

محمدی افزود: در حال حاضر جانمایی مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان انجام شده و پیش بینی می شود طی ۱۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات