همزمان با هفتم مهرماه سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی در بیرجند افتتاح شد

همزمان با هفتم مهرماه سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی در بیرجند افتتاح شد

مراسم افتتاح سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی و مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در محل این سایت روز گذشته همزمان با روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی

مراسم افتتاح سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی و مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در محل این سایت روز گذشته همزمان با روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی در ابتدای جاده فوداج در جنوب شرق شهر بیرجند برگزار شد.

تلاش برای تبدیل سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی بیرجند به سایتی کشوری

شهردار بیرجند نیز با ذکر اینکه پرسنل آتش نشانی برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات جانی و مالی به شهروندان، آسایش و آرامش نمی شناسند، برضرورت تامین نیروی انسانی کارآزموده، مجهز و توانمند در سازمان آتش نشانی تاکید کرد.

مهندس محمد علی جاوید یادآور شد: راه اندازی سایت آموزش تخصصی و عملیاتی آتش نشانی در بیرجند به همین منظور صورت گرفته است و ما تلاش می کنیم این سایت را به سایتی کشوری تبدیل نماییم تا هم برای آموزش پرسنل آتش نشانی بیرجند و سایر شهرستان های استان مورد استفاده قرار گیرد و هم بتوانیم میزبان مسابقات آتش نشانی کشوری در این سایت باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت جانمایی مکانی ایستگاه های آتش نشانی، از پیگیری برای شناسایی کانون های خطر برای استقرار ایستگاه های آتش نشانی در بیرجند خبر داد و افزود: امیدواریم اعتبارات ویژه ای به این امر اختصاص یابد تا زمان رسیدن پرسنل آتش نشانی به صحنه های حوادث به حداقل ممکن برسد.

شهردار بیرجند با اشاره به عمر بالای تجهیزات و ناوگان آتش نشانی در بیرجند، اضافه کرد: حوزه خدمت رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به حوزه خدماتی این شهر محدود نمی شود و جا دارد تجهیزات و ناوگان به روز برای پوشش استانی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

جاوید تصریح کرد: ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان از محل عوارض شهرداری بابت حقوق و مزایای پرسنل آتش نشانی هزینه می شود و اگر قرار باشد تجهیزات و ناوگان آتش نشانی نیز از محل عوارض شهرداری تامین شود، با مشکل روبرو خواهیم شد.

کاهش قابل توجه آمار حریق ها و حوادث مرهون اقدامات آموزشی و پیشگیرانه

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم در این مراسم گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال ۳۶۲ مورد حریق و ۶۵۶ مورد حادثه توسط این سازمان پوشش داده شده که بعضاً در خارج از محدوده شهری بوده است اما پرسنل ما در اسرع وقت در محل حوادث حاضر شده و خدمات رسانی لازم را داشته اند و شاهد کمترین تعداد تلفات و میزان خسارات بوده ایم که در مجموع این حوادث ۹ نفر جان باخته اند، ۷۳ نفر مصدوم شده اند و ۴۹۶ نفر نجات یافته اند.
علی حسینی به کاهش ۵/۳۸ درصدی آمار حریق ها و کاهش ۲۹ درصدی آمار حوادث در این مدت اشاره کرد و این کاهش آمار را حاصل اقدامات آموزشی و پیشگیرانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند دانست و اظهار داشت: طی این مدت ۲۱ هزار و ۸۸۵ نفر ساعت آموزش در حوزه ادارات و کارخانجات و سازمان ها، ۷۲ هزار و ۸۷ نفر ساعت آموزش در حوزه مراکز آموزشی و همیاران آتش نشان و ۱۰ هزار و ۱۰۹ نفر ساعت آموزش تخصصی درون سازمانی ارائه داده ایم.
وی به خرید ۳ میلیارد ریال تجهیزات امداد و نجات و اطفای حریق از محل اعتبارات تملک دارایی برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی خبر داد و با ذکر اینکه فاز اول سایت آموزش تخصصی و عملیات آتش نشانی را در ۲ هزار متر مربع با ارائه ۸ آیتم آموزشی راه اندازی کرده ایم، افزود: اخیرا نیز برای اولین بار در استان، مسابقات عملیاتی و ورزشی آتش نشانان استان را برگزار نمودیم که تیم ها و نفرات برتر معرفی شدند.
در ادامه مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در چندین بخش از جمله اطفاء حریق واحد مسکونی و تانکر سوخت، راپل، نجات از عمق چاه، امداد و نجات حادثه دیدگان تصادفات جاده ای و ... برگزار شد.
شایان ذکر است تجلیل از پرسنل نمونه و مقام آوران مسابقات استانی عملیاتی و ورزشی آتش نشانی، سرود فرزندان پرسنل و نونهالان مهد کودک و رژه خودرویی از دیگر برنامه های روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی در شهر بیرجند بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات