انتقاد رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای اسلامی شهر از سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران

انتقاد رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای اسلامی شهر از سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران

انتقاد رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای اسلامی شهر از سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران

رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر گفت: سوالی که حتماً و حتماً بارها و بارها ذهن همه ما را به خود مشغول کرده، این است که چرا علیرغم ظرفیت های فراوان فرهنگی و این تاریخ ارزشمند، چرخ توسعه در نیشابور به کندی می چرخد؟ چرا اقامت گردشگران در شهر نیشابور از چند ساعت تجاوز نمی کند؟ و  چرا خبری از فرش قرمزی که اغلب مدیران شهری وعده پهن کردن آن را پیش پای سرمایه گذاران می دادند، نیست؟

به گزارش روابط عمومی پارلمان شهری نیشابور محمد حسن زرندی در نطق پیش از دستور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ضمن اعلام مطلب فوق افزود: به عنوان یک خدمتگزار کوچک مردم که قریب به سه دهه سابقه فعالیت در رده های مختلف مدیریتی در شهرداری را داشته ام حضورتان عرض می کنم بسیاری از ما آنقدر که در سنگ اندازی و دست رد زدن به سینه سرمایه گذاران تخصص داریم، در جذب آنها تخصص نداریم.
وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه منفی به سرمایه گذاران، عدم تکریم آنها و برچسب زدن به آنان به حدی در فضای عمومی و برخی مجموعه های اداری متداول شده، که فارغ از تعارفات و سخنرانی های شعاری، عملاً از نگاه عده ای سرمایه گذار یک تهدید بزرگ برای توسعه شهر قلمداد می شود.
شهردار اسبق نیشابور با بیان اینکه شهرداری نیشابور نیز همچون اغلب شهرداری های کشور به دلیل رکورد حاکم بر بازار، عدم حمایت های مالی از سوی دولت و پاره ای مشکلات دیگر با مشکل جذب نقدینگی مواجه است، اظهار داشت: به نظر می رسد تنها سازوکار عملی برای کسب درآمدهای پایدار، بهره گیری درست از ظرفیت بخش خصوصی و فراهم کردن سازوکارهای اجرایی برای مشارکت سرمایه گذاران به ویژه در حوزه های فرهنگی و گردشگری است.
زرندی یادآور شد: به طور حتم برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه گردشگری پدیده ای تک وجهی نیست که از سوی یک نهاد و یا دستگاه اداری انجام شود، بلکه برای اجرای طرح های موفق در حوزه گردشگری لازم است یک هم افزایی واقعی در شهرستان شکل بگیرد تا ضمن تسهیل شرایط برای ورود سرمایه گذاران، موانع فکری و اجرایی برای توسعه گردشگری برطرف شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نیشابور

    منبع خبر

    شورای شهر نیشابور

    شورای شهر نیشابور یک شورای شهر در شهر نیشابور می باشد

      نظرات