نام بوستانی در شهر سمنان به نام اهدا به تصویب رسید .

نام بوستانی در شهر سمنان به نام اهدا به تصویب رسید .

به یاد فرشتگان اهداءکننده عضو

نام بوستانی در شهر سمنان به نام اهدا به تصویب رسید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از تصویب نام #اهدا در یکی از بوستان های سطح شهر خبر داد .

محمد همتی گفت : بر اساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر فرهنگ سازی #اهدا_عضو در جامعه ، مقرر شد شهرداری سمنان نسبت به ایجاد یا اختصاص یک بوستان بنام #اهدا اقدام نماید .

وی هدف از انتقال اعضای یک فرد به فرد دیگر را نجات زندگی یک انسان نام برد و‌گفت : #اهدای_عضو عملی انسانی و خیرخواهانه است که می تواند نجات بخش بیمارانی شود که به دلایلی نیاز به اعضا یا نسوج پیوندی دارند.

مسئول تیم پزشکی فراهم آوری اعضای پیوند نیز پروتکل های ویژه ای را جهت تشخیص مرگ مغزی عنوان کرد و افزود : همه می توانند در امر #اهدای_عضو  پیشقدم شوند و محدودیت سنی منظور نشده است .

این مقام مسئول جوان ترین #اهدا کننده عضو در سمنان را دختری ۷ ساله و مسن ترین را خانمی ۶۵ ساله نام برد .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تلاش های دلسوزانه تیم فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی سمنان را قابل تقدیر و ستایش خواند و بیان کرد : #اهدا_عضو پدیده مقدسی است که ابعاد مختلف پزشکی ، اجتماعی ، مذهبی را در بر می گیرد .

همتی در پایان خاطر نشان کرد : در همین راستا و به یاد فرشتگان #اهدا کننده عضو و با تصویب اعضای شورای شهر و شهردار سمنان مقرر شد شهرداری نسبت به اختصاص یک بوستان به نام بوستان #اهدا و تهیه الواح برنزی بنام اهدا کنندگان عزیز شهرمان اقدام نماید .

نام این بوستان یاد و نام این عزیزان را در میان همه شهروندان زنده نگه خواهد داشت و موجب توسعه این فرهنگ خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات