رییس کمیسیون شهرسازی و معماری: شهرداری شیراز نباید قرارداد دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده را تمدید کند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری: شهرداری شیراز نباید قرارداد دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده را تمدید کند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» در جمع خبرنگاران گفت: مردم به‌خاطر حقی که از آنها ضایع شده می‌توانند به تعزیرات شکایت کنند .

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: شکایات زیادی از این دفاتر به ما رسیده و شورای شهر نیز براساس انتظارات و مطالبات مردم کار کارشناسی دقیقی در مدت حدودی پنج ماهه بر روی تعدیل حق الزحمه و شکستن انحصار در دفاتر تسهیلگری انجام داده است .

امامی با بیان اینکه  قرارداد دفاتر تسهیلگری تمام شده است، ادامه داد: به شهرداری هم گفته‌ایم موعد قرارداد آنها را تمدید نکند و قرارداد جدید نیز منعقد نشود .

وی با اشاره به  ارائه طرح یک فوریتی تقاضای انحلال این دفاتر در شورای شهر شیراز ابراز کرد:  دفاتر ماده ۳۳ حدودا یک، چهل و چهارمِ دفاتر تسهیلگری حق الزحمه از مردم می گیرند .

به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز از ۶۴ پهنه موجود بافت فرسوده، دفاتر تسهیلگری ۱۴ پهنه که بهترین جای شیراز است را گرفته‌اند، اما عملکردشان نارضایتی و شکایات متعدد مردمی را در پی داشته است .

این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری از سال ۹۰ تا ۹۵ قرارداد داشته‌اند و بر اساس قرارداد باید تمامی ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنند اما از این مقدار تنها ۹.۶ هکتار نوسازی شده است .

امامی افزود: این دفاتر مبلغ زیادی از مردم دریافت می کردند اما نوسازی همچنان اتفاق نیفتاده است .

به گفته امامی، شورای شهر شیراز در سال گذشته  از شهرداری خواسته  مانع تمدید قرارداد و انعقاد قرارداد جدید برای این دفاتر شود و هم اکنون این دفاتر طبق قانون باید منحل شوند .

وی ادامه‌ داد: این دفاتر در طول هفت سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری سهم می داده‌اند اما با این قانون بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان عاید شهرداری می‌شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات