عضو شورای شهر شیراز: افتخار شیراز به گردشگری است نه برج های سنگی و پل‌های بتنی

عضو شورای شهر شیراز: افتخار شیراز به گردشگری است نه برج های سنگی و پل‌های بتنی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «قاسم مقیمی» عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در حاشیه گشایش نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز گفت: شهری که باغات قصر دشت دارد، شهری که سعدی و حافظ دارد، شهری که شاهچراغ و دروازه قرآن دارد، شهری که باغ ارم و باغ عفیف آباد و باغ جهان نما دارد، شهر خودرو محور نیست که شهرداری سالیانه ۲۰۰ اتوبوس روانه بلوارها و خیابان های آسفالته کند و تیتر انسان محوری بزند .

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود :

با دیدن این نمایشگاه و این همه داشته‌های فرهنگی و ادبی و گردشگری چیزی جز حسرت برای مدیران باقی نمی‌گذارد که چرا استفاده موثر و مفید به حال مردم شهر از این همه توانمندی میسر نمی‌شود .

وی ادامه داد: گرچه باید قدردان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، سازمان همیاری‌های شهرداری و نیز مرکز نمایشگاه‌های بین المللی فارس بود که در این شرایط اقتصادی همچنان به امر گردشگری اهتمام دارند اما سایر متولیان کجا هستند و مگر سایر ادارات و نهادها و ارگانها مسوولیتی ندارند؟

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مدیران شیراز، مدیون و مسوول گردشگری شهر هستند، گفت: اگر با شعار اتفاقی می‌افتاد امروز خیلی‌ها به زانو درآمده بودند و خیلی از معضلات حل شده بود.شهری که تاریخچه فرهنگ و هنر و ادب ایران است، شهر دود و دم و ترافیک و ناهنجاریهای اجتماعی مثل فقر و فساد و فحشا نیست .

دکتر مقیمی افزود :

شهری که به میهمان نوازی شهره عام و خاص است امروز در حال تبدیل شدن به شهر کینه و عدالت و تنفر و دروغ و ریا است .

وی ادامه داد: در پایتخت گردشگری ایران مردم کمتر به مسوولیت اجتماعی خود واقفند و نتیجه آن ترافیک طاقت فرسا، آلودگی هوا، نزاع های خیابانی است .

وی در خاتمه گفت: شیراز پایگاه سلامت است و شهری که ادعای گردشگری سلامت دارد لازمه آن پایین بودن آمار انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و هپاتیت و اچ آی وی و سرطان است و جا دارد در این زمینه هم مردم و هم مسوولان به وظیفه خود عمل کنند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات