سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز: دغدغه شهروندان و رانندگان تاکسی را در پرداخت کرایه برطرف می‌کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز: دغدغه شهروندان و رانندگان تاکسی را در پرداخت کرایه برطرف می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز ، دکتر «نواب قائدی»  در هفتادمین جلسه کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک درباره سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: باتوجه به مشکلات موجود در پرداخت کرایه، برای رفع دغدغه شهروندان و خصوصاً رانندگان تاکسی، راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی، مورد توجه ویژه شورای اسلامی شهر قرار گرفته است .

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های ذیصلاح در رفع این مشکل در حوزه  حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود :

در این راستا طی ماه‌های اخیر  فراخوان و ارزیابی شرکت‌های متقاضی در حوزه معاونت حمل ونقل منتشر شده  و انتظار می‌رود هرچه سریعتر سازمان حمل ونقل مسافر برای عملیاتی کردن پرداخت الکترونیکی کرایه به خصوص در تاکسی‌های درون شهری اقدام کند .

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته منتهی به ۲۶ آذر به نام هفته حمل و نقل توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، از پیش بینی اجرای برنامه‌های متنوع شهرداری در هفته حمل و نقل خبر داد و گفت: هدف از این اقدام که هریک از روزهای آن به یکی از بخش‌های حوزه حمل و نقل اختصاص دارد، تبیین جایگاه و نقش معاونت حمل و نقل در مدیریت شهری، ارتقای فرهنگ حمل و نقلی و تقدیر و تجلیل از فعالان و زحمتکشان این حوزه است .

رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر توسعه و توجه به حمل ونقل پاک را یکی از عناصر و پارامترهای شهر انسان محور دانست و ادامه داد: امروزه در جوامع مترقی توجه به انسان محوری، ملاک کار اصول شهرسازی و حمل ونقل قرار گرفته است که توسعه پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله مصادیق آن محسوب می‌شود .

وی با بیان اینکه علاوه بر تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، ایجاد زیر ساخت‌های مربوطه مانند راه اندازی ایستگاه‌ها و مسیرهای ویژه دوچرخه نیز ضروری است، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی ایستگاهها و مسیرهای دوچرخه سواری شاهد نشاط و شادابی شهروندان وتحقق شعار انسان محوری در شهر شیراز باشیم .

سخنگوی شواری شهر شیراز خاطر نشان کرد: با توجه به ورود سرمایه گذار و همچنین واگذاری بهره برداری از ایستگاههای دوچرخه به پیمانکاران متقاضی، لازم است تا نرخ اجاره دوچرخه به شهروندان نیز تعیین شود .

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: این قیمت‌گذاری که برای نخستین بار در شورای اسلامی شهر شیراز انجام گرفته، باعث می‌شود تا ضمن تشویق به استفاده از دوچرخه،  از تضییع حقوق آنها (از طریق اخذ مبلغ بیشتر) نیز جلوگیری شده و همچنین در واگذاری حق بهره برداری از این خدمات به بخش خصوصی مبلغ کف مزایده عادلانه تر تعیین شده تا در حق پیمانکاران متقاضی  نیز اجحاف نشود .

نواب قائدی تصریح کرد: آنچه مورد نظر و ایده آل کمیسیون است استفاده از دوچرخه به عنوان یک شیوه حمل ونقلی برای سفرهای دورن شهری است که قطعا نیاز به فرهنگ سازی نیز دارد .

رییس کمیسیون عمران، حمل نقل و ترافیک در خصوص موضوع مسیر ویژه دوچرخه سواری، نیز گفت: باتوجه به رویکرد شورای پنجم که همانا توجه به انسان محوری است، بحث مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز در این کمیسیون مورد توجه ویژه قرار گرفته و مطالعات  آن انجام شده و در صدد هستیم فازاول این مسیر ها اجرایی و انشاالله تا پایان سال به بهره برداری برسد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات