فعالیت های مرکز پژوهش‌های شورای شهر صرفا منوط به حوزه فعالیتی شوراست/ پژوهش مقوله‌ای مهم اما در غبار فراموشی

فعالیت های مرکز پژوهش‌های شورای شهر صرفا منوط به حوزه فعالیتی شوراست/ پژوهش مقوله‌ای مهم اما در غبار فراموشی

فعالیت های مرکز پژوهش‌های شورای شهر صرفا منوط به حوزه فعالیتی شوراست/ پژوهش مقوله‌ای مهم اما در غبار فراموشی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا صبح امروز و در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه بینالود برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته، اظهارکرد: دانشگاه و صنعت در کشور ما دو مقوله واردتی محسوب می‌شوند که پس از فروپاشی دوره قاجار شاهد شکل‌گیری و ورود آنها به کشور بودیم.

وی با بیان اینکه صنعت مدرن امروزی را میتوان تاحدودی همزاد دانشگاه دانست، گفت: با بررسی سابقه این دو حوزه، شاهد فعالیت موازی و ارتباط کمرنگ آنها بایکدیگر هستیم.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: هرساله هفته پژوهش برگزار می‌شود ولی نتیجه و راه علاجی برای مشکلات نداریم؛ حوزه پژوهش سازمان‌ها و دانشگاه های مختلف و غیره صرفا به دنبال افزایش بودجه خود هستند تا سهم ایشان از رانت پول نفت افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌ها انجام تحقیقات بنیادین است، افزود: تحقیقات در ۳ دسته دسته‎‌بندی می‌شوند که متاسفانه تحقیقات مبتنی بر روش تحقیق و توسعه مغفول مانده است.

مهدی‌نیا در ادامه صحبت های خود به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد اشاره کرد و گفت: شورای پنجم در ابتدای فعالیت خود مقرر نمود که تمامی فعالیت های این مرکز پیرامون وظایف شورا، اعم از قانون‌گذاری و نظارت انجام شود و در غیر اینصورت جزو وظایف مرکز پژوهش های شورای شهر نخواهد بود.

وی همچنین اظهارکرد: علی‌رغم دشواری شکست رویه های گذشته و تغییر آنها، در عین حال مباحثی همچون حمایت از پایان‌نامه‌ها، چاپ کتاب، برپایی همایش های ادواری غیرمرتبط با مدیریت شهری و ... حذف شد.

مهدی‌نیا افزود: پژوهش علاوه‌بر اینکه پایه و اساس بسیاری از فعالیت‌هاست، حرمت ویژه‌ای دارد و اگر این حرمت‌ها کم شده بخشی از آن مربوط به اساتید می‌شود؛ آنطور که شایسته بوده استادی نکرده‌ایم و امروز پژوهش به مقوله‌ای دست دوم تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد اظهار امیدواری کرد تا برپایی چنین نشست‌هایی منجر به ارتقاء جایگاه پژوهش شود و گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی دارد تا با بهره‌گیری از نظرات و پژوهش های دانشگاهی و با تکیه بر روش های علمی تصمیماتی با پشتوانه های قوی اخذ کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات