حقوق زنان امروز، متفاوت از حقوق گذشته/ علما و حقوقدانان به چالش های حوزه زنان بپردازند

حقوق زنان امروز، متفاوت از حقوق گذشته/ علما و حقوقدانان به چالش های حوزه زنان بپردازند

حقوق زنان امروز، متفاوت از حقوق گذشته/ علما و حقوقدانان به چالش های حوزه زنان بپردازند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم، ظهر امروز و در دومین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی با موضوع «چالش های حقوق زنان در فقه» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهارکرد: حوزه زنان در مسیری قرار گرفته که متوقف نخواهد شد و راه خود را ادامه خواهد داد؛ امیدواریم بواسطه برگزاری چنین نشست هایی که با حضور اقشار مختلف شاهد آن هستیم، نتایج مثبتی درپی داشته باشد.

وی در ادامه با خطاب قراردادن محافل دانشگاهی، حوزوی و اندیشه‌ای، گفت: جهان امروز، جهان متفاوتی است و همین امر موجب شده حقوقی که سالها با توجه به فهم بشری که از اسلام برای زنان درنظر گرفته شده، با حقوق زن امروز متناسب نباشد و چالش ایجاد کند.

رمارم با بیان اینکه نوع بشر در مبداء آفرینش یکسان هستند و اسلام کاملترین دین نازل شده برای انسان‌هاست، تصریح کرد: بدون شک چنین دینی نمیتواند برای نوع بشر، اعم از زن و مرد، حقوق دوگانه‌ای که به نفع مردان باشد، درنظر بگیرد.

وی در ادامه افزود: این فهمی که از اسلام و دین استخراج شده، فهم بشری و ناقص است و لذا نیاز دارد تا با توجه به مسائل و وضعیت فعلی زنان، این فهم مجدد در محافل علمی بازخوانی شود و به این چالش های موجود پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر علماء و محافل دینی پاسخی متناسب با شرایط جدید زنان را ارائه ندهند، بدون شک صاحبان قدرت این وضعیت را به نفع مردان همچنان ادامه خواهند داد و جامعه زنان این را برنمی‌تابد؛ بار منفی این وضعیت به دوش فقها و محافل حوزوی و علمای اسلام خواهد افتاد و این در شان علما ما نیست.

رمارم در پایان گفت: از علما و حقوقدانان انتظار داریم که به اقتضاء زمان به مسائل و چالش های روز بپردازند و حقوق جدیدی براساس اندیشه های دینی برای زنان دربگیرند تا از اسلام رحمانی، چهره‌ای رحمانی و زیبا معرفی شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات