سرپرست شهرداری کرمانشاه:پروژه تقاطع امام حسین تا آخر امسال به بهره برداری می رسد

سرپرست شهرداری کرمانشاه:پروژه تقاطع امام حسین تا آخر امسال به بهره برداری می رسد


سرپرست شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: اصلاح پروژه تقاطع امام حسین (ع) ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ، حامد لعل بخش عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حوزه شهری برگزار شد، افزود: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده که به صورت کامل جذب شده است .


وی اضافه کرد: با موافقت استاندار کرمانشاه ۱۱ میلیارد تومان دیگر برای تسریع بخشی به این پروژه در نظر گرفته شده است .
وی اظهار داشت: کرمانشاه در زمینه پروژه های کلان شهری دارای ۲ تقاطع حضرت امام (ره) و تقاطع امام حسین (ع) و همچنین پروژه قطار شهری است .


مهندس لعل بخش از پیشرفت فیزیکی ۱۴.۵ درصدی پروژه تقاطع امام خمینی (ره) در گذشته خبر داد و ادامه داد: پیشرفت این پروژه در ۶ ماه دوران مسئولیت من ۲ برابر شده و به ۲۸.۵ درصد رسیده است.


وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع از معابر شهر کرمانشاه آسفالت شده ، افزود: این اقدام بیشتر در شهرک های حاشیه ای و مناطق محروم انجام شده است .


سرپرست شهرداری کرمانشاه با تاکید براینکه آسفالت بخش بزرگی از مساحت شهرک پردیس نیز به پایان رسیده ، ادامه داد: اگر شرایط جوی نامناسب نبود هم اکنون کار آسفالت این شهرک نیز به پایان می رسید . وی به لکه گیری ۳۹ هزار متر مربع خیابان ها و معابر شهر کرمانشاه در مدت ۶ ماه اشاره کرد .


مهندس لعل بخش در خصوص وضعیت عمرانی پروژه قطار شهری چنین گفت: در بخش تونل زنی از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات بتن ریزی آن انجام شده است .


وی ادامه داد: تونل زنی از میدان آزادی به سمت فردوسی، تا محدوده مسجد جامع پیشروی داشته و الان کار حفاری را متوقف کرده ام و پیمانکار به دلیل مسایل امنیتی ناشی از بافت فرسوده و تعدد قنات، مسایل از جنبه فنی در دست پیگیری است .
مهندس لعل بخش با بیان اینکه فازبندی این پروژه را پیشنهاد داده ام، ادامه داد: امسال تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و هشت میلیارد تومان از منابع ملکی شهرداری برای این پروژه تامین شده است .


وی با تاکید براینکه اجازه توقف این پروژه را نخواهیم داد، ادامه داد: فعالیت برخی ایستگاه ها در حال انجام است تمرکز کار بر اتمام مرحله اول این پروژه به صورت روگذر است .


وی از اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی به عنوان تعهد دولت در سفر رییس جمهوری به استان یاد کرد و افزود: این اعتبار ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین می شود که تعهد امسال دولت ۱۲۰ میلیارد تومان است که تا به امروز ۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است .


مهندس لعل بخش از تبدیل وضعیت به عنوان یکی از دغدغه های اصلی شهرداری یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۷۰ نفر از پرسنل قراردادی در مسیر پیمانی شدن قرار گرفته و ۴۰۰ نفر از پرسنل کارگری نیز پس از شرکت در آزمون اسفند ماه به قرارداد مستقیم با شهرداری تبدیل وضعیت خواهند شد .


سرپرست شهرداری در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از سربازان وظیفه به عنوان امریه برای کار در آتش نشانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲ ایستگاه در شهر تجهیز نیستند و می توان از این نیروها تا سقف ۱۰۰ نفر برای تجهیز عامل انسانی در سازمان آتش نشانی استفاده کرد .


وی با بیان اینکه در زمینه حقوق و مزایا دست مدیران را باز گذاشته ایم، افزود: در مدت مشابه سال گذشته پرسنل شرکت های حجمی چندین ماه حقوق عقب مانده داشتند .


مهندس لعل بخش افزود: با توجه به تنگناهای مالی شهرداری، هم اکنون حقوق کارگری ۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که درآمد شهرداری با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است و در کل با مشکل ۳۵ تا ۴۰ درصدی نقدینگی مواجه شدیم .
وی یادآور شد، با این حال با تلاش شبانه روزی تنها حقوق آذر ماه پرسنل شرکت های خدماتی و فضای سبز باقی مانده و درصدد هستیم تا مابقی آن را پرداخت کنیم .


وی یادآور شد: شهرداری در مجمعوع ماهانه به میزان تقریبی سه میلیارد تومان به این پرسنل حقوق پرداخت می کند و پرداختی های ما در هر ماه به شرکت های نوین به میزان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و مابقی پرسنل شهرداری حقوق آبان ماه را گرفته اند و مابقی آن پرداخت می شود .


لعل بخش با بیان اینکه قانون جدید بازنشستگی در شهرداری کاملا رعایت شده ادامه داد: حداقل ۱۰ میلیارد تومان در این مدت به بازنشستگان پرداخت شده و براساس آخرین آمار ، بیش از ۲۳۰ نفر در شهرداری بازنشسته شده اند .
سرپرست شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: شورای شهر در سال های گذشته مصوبه خوبی داشته است ، مبنی بر اینکه افرادی که از شهرداری بازنشسته می شوند، ۴۵ روز پاداش پایان خدمت را دریافت می کنند که مشوقی برای این افراد است تا علاقه به ماندن در شهرداری پس از ۳۰ سال را نداشته باشند .



وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین از سوی شهرداری به ناوگان آتش نشانی اضافه شده ادامه داد: همچنین پنج دستگاه خودرو شاسی دار از تهران نیز هدیه شده است که قصد داریم آن را به ناوگان حمل زباله اضافه کنیم .
وی یادآور شد، ۳۰ دستگاه ناوگان حمل زباله کرمانشاه بسیار فرسوده است و نحوه جمع آوری زباله به دلیل نقص فنی با مشکل مواجه شده است .


لعل بخش از وجود ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر خبر داد و گفت: همه اتوبوس ها به بخش خصوصی واگذار شده و قرارداد آن ۱۰ ساله است و پس از آن اتوبوس ها آزاد می شوند و اگر وضع به همین منوال پیش برود تا ۲ سال آینده تقریبا هیچ اتوبوسی نخواهیم داشت .


وی افزود: از همین رو با پیگیری های انجام شده در قالب ۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این مشکل، رسیدگی می کنیم که نامه آن به بانک مرکزی رفته و حتما این کار انجام می شود که تعهد ۵۰ درصد اصل سود آن برای شهرداری و ۵۰ درصد دیگر برعهده دولت است .


سرپرست شهرداری اضافه کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند هر دستگاه اتوبوس را که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد را خریداری کند با این وجود هشت دستگاه از سوی شهرداری اضافه شده است .


وی به آغاز طرح پرداخت الکترونیک به صورت آزمایشی در تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: ۸۱۱ مورد مجوز برای پروانه برای ناوگان دیزلی صادر شد .


مهندس لعل بخش افزود: سایپا و ایران خودرو اعلام کرده اند تا با در نظر گرفتن شرایطی آماده ساماندهی به ناوگان تاکسیرانی هستند .


سرپرست شهرداری کرمانشاه به در نظر گرفتن مرحله دوم آرامستان نیز اشاره کرد و گفت: در این مرحله قطعاتی خریداری شده تا در صورت تکمیل فاز پایین، مشکلی پیش نیاید .


لعل بخش به ادغام سازمان کشتارگاه با میادین و تبدیل نام آن به سازمان میادین و فرآورده های گوشتی نیز اشاره کرد و افزود: به دنبال واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی هستیم .


وی در خصوص وضعیت تله کابین کرمانشاه اظهار داشت: مسیر نخستی که در سال های گذشته به آن توجه شده در محدوده محافظت شده میراث فرهنگی بود و ما نمی خواهیم با پروژه های خود به مناطق حفاظت شده صدمه بزنیم .
وی افزود: خط جدیدی که از سوی مشاوران پیشنهاد شده یک هزار و ۴۰۰ متر با ارتفاع تقریبی ۴۰۰ متر از زمین است که از کنار بیمارستان امام حسین (ع) شروع می شود .


وی اظهار داشت: برآورد اولیه قیمت برای شروع پروژه و سوار شدن مسافر در حدود ۱۱ میلیارد تومان است و از سوی دیگر باید در نظر گرفت که احداث تله کابین به ایجاد مراکز خرید و رفاهی در ۲ سمت خود نیاز دارد .
مهندس لعل بخش افزود: با مشورت و همفکری با استاندار به سمت بخش خصوصی باید حرکت کنیم و از سوی اتاق بازرگانی سه سرمایه گذار معرفی شده که اگر به توافق برسیم قابلیت اجرا دارد ولی میراث فرهنگی در مورد خط دوم که از مناطق حفاظت شده فاصله گرفته و از بوستان غربی نیز عبور می کند جواب مکتوبی نداده است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمانشاه

    منبع خبر

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه یک شهرداری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات