جوابیه پایگاه اطلاع رسانی بالاگریوه در خصوص عملکرد مدیریت شهری

جوابیه پایگاه اطلاع رسانی بالاگریوه در خصوص عملکرد مدیریت شهری

جوابیه پایگاه اطلاع رسانی بالاگریوه سوالاتی در خصوص عملکرد مدیریت شهری

بسمه تعالی

اخیراً در پایگاه اطلاع رسانی بالاگریوه سوالاتی در خصوص عملکرد مدیریت شهری درج شده بود که جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل اعلام میگردد:

۱)- در خصوص تندیس میدان بسیج با توجه به قدمت بالای میدان بسیج و فرسودگی ساختار فیزیکی آن شهرداری پلدختر اقدام به باسازی آن میدان نموده است که انشاالله مقرر است با تکمیل عملیات اجرایی در دهه فجر سالجاری به بهره برداری برسد

تندیس قدیمی واقع در آن میدان توسط شهرداری مرمت و به میدان علامه جزایری به دو دلیل منتقل گردید:

۱_ از نظر هندسی تناسب فیزیکی بین تندیس و میدان وجود دارد.

۲_ از نظر تناسب فرهنگی آن نماد به عنوان نماد ایثار و شهادت مناسب ورودی گلزار شهداست که قبور مطهر علامه جزایری و شهدا ی گلگون کفن شهرستان در آن آرامیده اند.

تندیس متناسب با نام و نماد بسیج نیز جهت نصب در میدان بسیج پیش بینی گردیده که در وقت مقتضی اجرا خواهد شد.

مضافاً شهرداری پلدختر هیچ گاه به دنبال نصب مجدد آن تندیس در میدان بسیج نبوده و بعلاوه تاکنون هیچ شهروند یا هیچ نهاد حقوقی در خصوص جابجایی این تندیس انتقاد یا پیشنهادی به شهرداری پلدختر ارایه نداده است واینکه چگونه هیچ انتقاد یا پیشنهادی به دستگاه مجری یعنی شهرداری و دستگاه ناظر یعنی شورا و دستگاه های ذیربطی مانند بنیاد شهید،سپاه و... واصل نشده و به سایر اشخاص اعلام گردیده البته جای تامل دارد!!!

۲)-کارخانه آسفالت شهرداری به بخش خصوصی واگذار نگردیده است.

(البته مجوز شورا جهت اجاره اخذ گردید ولی منجر به اجاره کارخانه آسفالت نگردید)

و در ۳ مرحله اسفالت به قیمتهای ۲۶۰۰۰ تومان ، ۳۵۰۰۰ تومان و ۴۵۰۰۰ تومان متناسب با نرخ تورم به متقاضیان فروخته شده است البته در این معاملات قیر مورد نیاز توسط پیمانکار ‌‌(متقاضی) تهیه شده و بالغ بر ۸۵ درصد قیمت تمام شده آسفالت مربوط به قیمت قیر میباشد.

در این معاملات صرفه و صلاح شهرداری رعایت گردیده و بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برای مجموعه شهرداری سودآوری داشته است.

۳)-در یکسال گذشته تعدادی از پرسنل شهرداری بازنشسته شده که از این محل بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال ماهانه صرفه جویی برای شهرداری ایجاد شده است

و متناسب با مفاد قرارداد با شرکت خدماتی در برخی حوزه ها توسط شرکت نیروهایی جایگزین گردیده است که افراد جذب شده هیچ گونه ارتباط کاری و مستقیمی با شهرداری نداشته و نیروی شرکت خدماتی سارینا پل محسوب می شوند .

ضمناً برابر درخواست شهردار و شورای شهر هیچ کدام از بستگان درجه یک و حتی درجه دوم مجموعه مدیریت شهری توسط شرکت خدماتی بکارگیری نشده است و چنانچه مستنداتی خلاف این وجود دارد وارایه شود حتما پیگیری بعمل خواهد آمد.

۴)-کلیه مراحل مناقصات و مزایده ها ی این شهرداری از جمله فراخوان عمومی علاوه بر انتشار دو مرحله ای در روزنامه های کثیر الانتشار در سامانه جامع مناقصات نیز اطلاع رسانی شده و نتیجه و صورتجلسات بازگشایی پاکات نیز در سامانه های جامع مناقصات و مزایده ها که دستگاه های نظارتی به آن دسترسی دارند ثبت گردیده است.
ودر عمده ترین مناقصات و مزاید ه ها نیز شرکت خدماتی سارینا پل برنده مزایده خدمات شهری گردیده است .

و معاملات کوچک ومتوسط نیز با رعایت کلیه ضوابط و تشریفات قانونی و با تشکیل کمیسون معاملات شهرداری انجام شده است.

۵)-یک ملک به مساحت حدود ۲۱۷ مترمربع (واقع در جنب اداره امور عشایر)که قبلاً راه دسترسی به پارک شهر بوده پس از احداث شهربازی بعنوان معبر متروک باقیمانده که توسط یکی از همسایگان تصرف شده بودکه با پیگیری مجموعه مدیریت شهری جدید و کشف این زمین بلافاصله اقدامات قانونی جهت رفع تصرف انجام شد و با اخذ مجوز شورای شهر و کمیته انطباق با رعایت ماده ۱۹ نسبت به انجام تشریفات قانونی مزایده اقدام گردید.
احدی از شهروندان برنده مزایده شد و مبلغ ناشی از فروش آن ملک با رعایت ضوابط قانونی صرف خدمات رسانی به شهروندان محترم گردید
واین از افتخارات مدیریت شهری است که نسبت به بیت المال حساسیت داشته و با سلسله اقدامات قانونی از یک ملک متعلق به عموم رفع تصرف کرده و ثمن آن را صرف امورات عام المنفه نموده است.

۶)-در خصوص ۸۰ هکتار زمین واقع در منطقه تنگ علی به اطلاع میرساند هیچ شخصی در تاریخ پلدختر به این اندازه مالکیت نداشته و مساحت کل شهر پلدختر کمتر از ۴۰۰ هکتار میباشد و عدد اعلام شده غیر واقعی و اصولا موضوع مبهم بوده و بهتر است پیش از عمومی کردن یک موضوع کمی در مورد آن تفکر نمود و یا از کارشناسان ذیصلاح سوال پرسید.

۷)-خوشحالیم که در بحرانی ترین شرایط شهرداریها در یکسال گذشته که در اکثر شهرها عملیات عمرانی خاصی صورت نگرفته پروژهایی مانند دیوار ساحلی،تکمیل کانال ها،بهسازی و آسفالت معابر،طرح تنظیف مکانیزه ،بازسازی معابر و میادین،ایجاد آبنما و آبشار و ...در شهر پلدختر انجام شده و در شرایطی که در راس اغلب شهرداریها بحران ثبات مدیریت ناشی از وجود مشکلات عدیده وجود دارد در شهرداری پلدختر مدیریت شهری بصورت یکدل و متحد مشغول به ارایه خدمت میباشند.

۸)-در جمهوری اسلامی قانونگزار به اندازه نیاز دستگاه های نظارتی پیش بینی کرده و بویژه مسایل شهرداریها بصورت دقیق بررسی میشود و در بازرسی که توسط استانداری از عملکرد شهرداری پلدختر بعمل آمد هیچ انحرافی در هیچ حوزه ای مشاهده نشد و مراتب صورتجلسه گردیده و قابل راستی آزمایی است.

۹)-درب اتاق شهردار همواره به روی شهروندان و رسانه ها باز بوده و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با آغوش باز پذیرای پیشنهادات و انتقادات مردم بوده و ضمن پذیرش این نکته که هیچ گاه مدعی عدم نقصان در کار نبوده ایم کماکان از طرق رسمی و از جمله نشست با رسانه ها پاسخ گوی مطالبات شهروندان محترم خواهیم بود.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر پلدختر
دی ماه ۹۷

لینک اصل خبر در سایت شهرداری پلدختر

    منبع خبر

    شهرداری پلدختر

    شهرداری پلدختر

    شهرداری پلدختر یک شهرداری در شهر پلدختر می باشد

      نظرات