سرپرست شهرداری اردکان: توسعه گردشگری شهری را مورد توجه...

سرپرست شهرداری اردکان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بر ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد و اظهار داشت: این مهم علاوه بر رونق گردشگری و شهری، به توسعه پایدار نیز منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، اباذر غفوری گفت: باید به بافت تاریخی و فرسوده به‌عنوان یک فرصت نگاه کنیم و توسعه گردشگری شهری را در آن موردتوجه قرار دهیم .

سرپرست شهرداری اردکان ادامه داد: در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا و قابل‌استفاده‌ای در شهرستان اردکان وجود دارد که می‌توان با بازنگری و برنامه‌ریزی کارشناسی شده دوباره آن‌ها را به کار گرفته و مورد استفاده قرار داد .

وی در ادامه توجه به گردشگری فرهنگی شهری برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی تاکید کرد.

غفوری با مهم خواندن گردشگری فرهنگی شهری به‌عنوان ابزاری برای بازآفرینی بافت تاریخی تاکید کرد: قطعاً احصاء عناصر ارزشمند موجود در محله‌های قدیمی و ارائه آن‌ها به گردشگران نقش بسیار کلیدی در توسعه پایدار محله‌های تاریخی خواهد داشت و تحقق این امر بر اساس افزایش کیفیت زندگی شهری و از طریق ساماندهی ویژگی‌های برجسته تاریخی و فرهنگی هر محله امکان‌پذیر است .

دبیر ستاد بازآفرینی شهر اردکان تصریح کرد: هدف از اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری و برنامه‌های تجدید حیات شهری، ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت‌گاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، تامین خدمات شهری موردنیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصت‌های شغلی، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله‌ای مردم‌نهاد، الگوسازی و ترویج قواعد و دستورالعمل‌های کیفی ساخت‌وساز است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اردکان

    منبع خبر

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر اردکان می باشد

      نظرات