دیدار و گفتگوی اکبرزاده شهردار خوی با فعالین فرهنگی و اجتماعی

دیدار و گفتگوی اکبرزاده شهردار خوی با فعالین فرهنگی و اجتماعی

دیدار و گفتگوی اکبرزاده شهردار خوی با فعالین فرهنگی و اجتماعی

محرم اکبرزاده افزود: تجارب گذشته و توجه به اهمیت رفع مشکلات مردم هم در زمینه فعالیتهای سیاسی گذشته و هم در زمینه مدیریتی تاثیر گذار بوده و در تمام طول مدت خدمت به مردم شایسته خوی با تعهد و تعصب ویژه ای تلاش صورت گرفت چرا که این تعهد برای من دوست داشتنی بود و همواره شان مردم نجیب خوی می طلبید تا کارهای بزرگی در عرصه های مختلف صورت گرفته و مشکلات عدیده پیش رو کاهش و مرتفع گردد.

شهردار خوی گفت: امروزه شهرداریها با مشکلات بسیار پیچیده و عدیده ای روبرو هستند و می توان گفت رکود اقتصادی بیشترین تاثیر  خود را در  شهرداریها نمایان ساخت چرا که کاهش درآمدهای خانواده ها که یکی از منابع اصلی درآمدهای شهرداری است موجب کاهش فاحش درآمدی و عدم توانایی اجرای پروژه ها و تامین هزینه های جاری و اداری شد.

وی گفت: اصلاح ساختاری شهرداریهای و بروز رسانی و بازنگری و به روزرسانی قوانین قدیمی شهرداری ها با توجه به نیازهای امروزی از مهمترین دغدغه های امروز این نهاد تاثیرگذار در تمام عرصه های زندگی شهروندان و توسعه شهرهاست.

وی تاکید کرد: با تمام مشکلات مالی پیش آمده تلاش کردیم با مدیریت درست هزینه ها و نگاه تخصصی به امور عمرانی، مالی و فرهنگی گام های بزرگی در این عرصه ها برداریم و طی دو سال گذشته بیشترین حجم پروژه های دهه اخیر  در حوزه های مذکور اجرا شد.

اکبرزاده تصریح کرد: شناخت دقیق مسایل و دغدغه های پیش روی شهرداری، تجربیات مدیریتی و دوری از حاشیه های بازدارنده، پاسخ گویی و شفاف سازی امور،مدیریت علمی هزینه ها،اصلاح ساختاری شهرداری و موارد مختلف دیگر صورت گرفته توانسته تا کارنامه دو سال اخیر شهرداری را بیش از پیش نمایان و قابل دفاع سازد هرچند تلاش می کنیم این سطح از ارائه خدمات و اقدامات و اجرای پروژه های جدید با بالاترین میزان بر اساس تواناییها و ظرفیت های موجود برسد.

وی اذعان داشت: همواره منافع مردم، مصالح شهر و رعایت دقیق قوانین شهرداری، اصلی ترین و مهمترین خط مشی فکری مدیریت شهری و شورای شهر بوده و فرصتی برای پرداخت به مسایل حاشیه ای نیست چرا که باید از فرصت ارزشمند خدمتگزاری به مردم خوب و شهر فرهنگی خوی برای توسعه و آبادانی بیش از پیش و کاهش معضلات شهری استفاده کرد.

شهردار خوی افزود: متاسفانه عدم اجرای مدیریت واحد شهری معضلات بسیاری را برای شهرداریها ایجاد کرده و تعدد مراکز تصمیم گیری در حوزه های مختلف خدماتی پراکندگی اقدامات را در پی داشته که می بایست با ارتقای جایگاه رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و اصلاح ساختار کلان این نهاد و تاثیر در تصمیم گیری هیئت دولت در خصوص شهرداریها از سوی رییس سازمان زمینه لازم برای رفع بسیاری از مشکلات شهری فراهم گردد.

وی همچنین گفت: توزیع نامناسب آموزشگاه های علمی،مدارس، صنوف مختلف، مراکز آموزشی و طبی، عدم استعلام از شهرداری و عدم توجه به سرانه و ضوابط شهرسازی و کاربریهای زمین در زمان صدور پروانه فعالیت صنوف مختلف ، عدم تعریف جایگاه لازم برای شهرداری در کمیسیون نظارت شهرستان، عدم هماهنگی لازم برای اجرای پروژه های مختلف از سوی شرکت های خدمات رسان با شهرداری در موارد مختلف مشابه معضلات بسیاری را برای شهر ایجاد کرده که بخش عمده ای از این معضلات با مدیریت واحد شهری مرتفع می شود.

شهردار خوی گفت: عدم رعایت کاربری،تراکم و ساخت و ساز غیر مجاز در واقع نادیده گرفتن حقوق قانونی سایر شهروندان بوده و باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته به سمت و سوی رعایت موازین و ضوابط قانونی در ساخت و سازها حرکت کنیم همچنین بخش عمده ای از مطالبات امروزی با توجه به حدود اختیارات شهرداری ها باید به سمت مطالبه از استان و نهادهای بالا دستی سوق پیدا کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالات فعالین فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: اولویت بندی پروژه ها بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی بعنوان اسناد بالادستی و نیازهای شهری صورت می گیرد همچنین برنامه پنج ساله شهرداری نیز در دست تدوین بوده و پس از تصویب در شورای شهر خواهد توانست مسیر حرکت شهرداری در حوزه های مختلف را با انسجام بیشتر و هدفمندتر تعیین کند.

وی همچنین در این نشست به سوالات مختلف در حوزه های زیبا سازی و المان های شهری پاسخ داده و گفت: کمیته سیما و منظر شهری با حضور کارشناسان حوزه های مختلف شهرداری در شهرداری ایجاد و تشکیل شده که در این کمیته تمامی مسایل مربوط به حوزه زیباسازی شهری مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمامی طرح ها پس از تصویب مورد اجرا قرار میگیرند همچنین سیاست کلی در این حوزه تاکید بر اجرای طرح ها و الِمان های ماندگار با در نظر گرفتن ویژگیهای فرهنگی و تاریخی و مذهبی خوی است.

وی همچنین با تشریح روند اجرای پروژه تفرجگاه فنایی افزود: تفرجگاه فنایی قطعا خواهد توانست در بخش رفاهی و تفریحی و فرهنگی شهر تاثیر بسزایی گذاشته و با طراحی های صورت گرفته چهره تازه ای از فضاهای تفریحی استان در خوی نمایان خواهد شد.

اکبرزاده گفت: هیچ نوع موضوع و محتوای محرمانه ای رد شهرداری نداشته و تمام مسایل بصورت شفاف اطلاع رسانی شده و تاکید می کنیم که تمامی مسایل مربوط به شهرداری به شیوه های مختلف منتشر و اطلاع رسانی شود و همه شهروندان در جریان همه امور قرار بگیرند.

توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی، استفاده از طرح های هنرمندان خویی در زیباسازی شهری، تشریح پروژه های عمرانی در دست اجرا، انتشار عملکرد مالی، درجه بندی شهرداریها، نگارخانه پارک ملت، استفاده از فضا و امکانات مجتمع فرهنگی ارشاد، موضوع جمع آوری پسماند، افزایش و بکار گیری شیوه های مختلف برای فرهنگ سازی زندگی شهرنشینی، مسایل مربوط به وانت بارها و سه چرخ های موجود در سطح شهر، کاشت درختان و گیاهان بومی در فضاهای سبز و شبکه آبیاری قطره ای، احداث فضای تفریحی در محدوده پل خاتون، ترافیک شهری و لزوم همراهی بیشتر شهروندان در رعایت مقررات ترافیکی، کاهش تصدی گری شهرداری  و برون سپاری ، تجلیل و تقدیر استاندار از شهرداری خوی بعنوان شهرداری برتر استان و شورای اسلامی شهر و تشریح برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی شهرداری در تابستان از جمله مسایلی بود که در پاسخ به سوالات فعالین فرهنگی از سوی شهردار خوی پاسخ داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات