مکان یابی جهت ساخت یک کشتارگاه صنعتی فراشهری در کلانشهر اراک

مکان یابی جهت ساخت یک کشتارگاه صنعتی فراشهری در کلانشهر اراک

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، با حضور رییس و اعضای شورای شهر و مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری، در حالی برگزار شد که میزبان مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی پیرامون ارایه گزارش درخصوص وضعیت بهداشت و درمان در شهر اراک و همچنین بررسی راه های تعامل بیشتر سازمان تامین اجتماعی با مدیریت شهری، بود.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: کشتارگاه فعلی اراک سنتی است و دارای یکسری معایب می باشد.
طوفان محمدی افزود: بحث تصفیه خانه فاصلاب کشتارگاه اراک یکی از مشکلات مهم است که ۹۰ درصد کار آن انجام شده و برای تکمیل، ۱۰ درصد از حجم عملیات باقی مانده است.
وی بیان کرد: تجهیزات لازم برای این کشتارگاه خریداری شده اما به دلیل افزایش قیمت ها مشکلاتی ایجاد شده است.
محمدی ادامه داد: مکان یابی یک کشتارگاه صنعتی فرا شهری که نیاز استان مرکزی را پاسخگو باشد در کلانشهر اراک ضروری است اما تاکنون در این راستا مکانی مشخص نشده است.‌
محمدی تصریح کرد: به دلیل مشکلات زیست محیطی کشتارگاه اراک، اکنون خوناب های این مکان تا راه اندازی تصفیه خانه آن جداسازی و به قسمت های دیگر منتقل می شود.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این خصوص گفت: از شنبه گذشته طبق توافق مقرر شد که خروجی پساب از کشتارگاه صورت نگیرد که این توافق اجرایی شده و به خارج از محوطه وارد می شود .
مهندس شالی بگ با اشاره به نصب ۵ صافی در خروجی تصفیه خانه افزود: پیمانکار خط ۲ کشتار گاوی مطالباتی داشت که دستور پرداخت آن صادر شد تا تجهیزات خریداری شده وارد شود، همچنین پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت تجهیزات و دستگاه های وارداتی نیازمند مصوبه شورای شهر است .
وی بیان کرد: بتن ریزی تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه اراک در صورت شرایط جوی مناسب به زودی انجام می شود.
وی همچنین درخصوص جمع آوری سگ های ولگرد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ۲۸۰ قلاده سگ عقیم سازی شده در حاشیه شهر رهاسازی شد و در حال حاضر ۲ اکیپ جهت جمع آوری سگ های ولگرد فعال شده و یک اکیپ دیگر اضافه خواهد شد.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات