پروژه مکمل آزاد راه همت کی تمام می‌شود؟

پروژه مکمل آزاد راه همت کی تمام می‌شود؟





علی اصغر کمالی زاده در حاشیه  بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرد: در مسیر این پروژه آبگیر بیلقان را داریم که انتقال ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب به پایتخت از طریق آن انجام می شود.

شهردار کرج با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل در قسمتی از پروژه که به صورت پل از روی آبگیر بیلقان عبور داده شده ، گفت: این پل به تنهایی حدود ۲۰ درصد از ساختار کل  پروژه  بزرگراه شمالی را تشکیل داده و به عبارتی از ۵۱۵ میلیارد تومان قرارداد اولیه این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به این پل است.

کمالی زاده توضیح داد: بعد از این پلی که روی آبگیر بیلقان است، پل های دیگری برای ادامه مسیر و اتصال به کرج طراحی شده که تا آرامستان بهشت سکینه ادامه دارند.

وی ادامه داد: پروژه کمربند شمالی کرج مکملی برای آزادراه همت است و باید زودتر به سرانجام برسد، اجرایی کردن کریدور شرق به غرب نیز به انجام این پروژه بستگی دارد که این موارد نیاز به کمک و بودجه ملی برای انجام بخش هایی از مسیر دارد.

کمالی زاده تصریح کرد: این پروژه به ۱۷۰ هزار مترمکعب آسفالت نیاز دارد تا به سرانجام برسد به همین دلیل قیر رایگان باید تزریق شود و امید است با حمایت مالی ملی بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم چون هر روز تاخیر در اجرای این پروژه، آزادراه همت را نیز با مشکل مواجه می کند.

وی با این توضیح که اراضی حاشیه پروژه بزرگراه شمالی کرج هنوز توسعه نیافته است، گفت: در کمیسیون ماده ۵ تا ۱۰۰ متر کنار پروژه برای اقدامات توسعه ای فریز شده است و در آینده می توان برای ۶ خطه یا ۸ خطه شدن آن اقدام کرد و از سویی جانمایی مراکز تفرجگاهی برای جذب بیشتر مسافران در حاشیه این مسیر نیز مدنظر است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات