عملیات عمرانی باغ ملی بیرجند در اراضی پادگان آغاز شد

عملیات عمرانی باغ ملی بیرجند در اراضی پادگان آغاز شد

شهردار بیرجند از شروع عملیات عمرانی باغ ملی بیرجند در اراضی موسوم به پادگان ۰۴ خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمد علی جاوید در محل اجرای پروژه باغ ملی اظهار داشت: عملیات جمع آوری نخاله های ساختمانی ، تسطیح محوطه و آماده سازی جهت درختکاری از هفته گذشته آغاز شده و ان شاالله درختکاری تا پایان اسفند ماه انجام می گردد.

وی مساحت این باغ را ۷۴ هزار و ۷۵۵ متر مربع عنوان کرد که پس از انجام پیگیری‌های زیاد و دستور نهایی دادستان محترم و معاونت ایشان در زمینه جبران بخشی از درختان از بین رفته مقرر شد بخشی از پادگان که مجاور میدان ابوذر بوده و محصور می باشد در قالب یک پارک ملی طراحی شده و پس از درختکاری برای نگهداری آن اقدام گردد .

وی ایجاد باغ ملی را با تم باغ ایرانی در دستور کار شهرداری بیرجند دانست و ادامه داد: این فضا به عنوان یک پهنه تفرجگاهی با ایده باغ ایرانی در حال طراحی و اجرای کار می باشد.

شهردار بیرجند یادآور شد: مطالعات میدانی شامل خاک شناسی، بررسی منابع آبی و مطالعه بر روی گونه های گیاهی قابل کاشت در این محدوده با کمک مشاورین دانشگاهی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در حال انجام می باشد.

جاوید از اتمام کار طراحی مسیرها و آبنماها توسط سازمان سیما خبر داد و خاطر نشان کرد: مقرر گردیده با مطالعه و کار کارشناسی، گیاهان مثمر، بومی و گیاهان زینتی متناسب با فضای باغ ایرانی در این محدوده کشت گردد.

وی اضافه کرد: کار طراحی میدان اجتماعات شهر به مساحت ۱۰.۶۸ هکتار در میدان ابوذر و مجاور این میدان امسال شروع می شود و امیدواریم پس از تهیه طرح، عملیات اجرایی میدان در سال ۹۸ مطابق بودجه ای که برای آن پیش بینی می شود شروع گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات