همکاری شهرداری مشهد با ایرانسل در زمینه توسعه زیرساخت‌های اینترنت  ...

همکاری شهرداری مشهد با ایرانسل در زمینه توسعه زیرساخت‌های اینترنت ...

همکاری شهرداری مشهد با ایرانسل در زمینه توسعه زیرساخت‌های اینترنت اشیاء

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری با اپراتور ایرانسل در زمینه توسعه زیرساخت‌های استفاده از اینترنت اشیاء خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان با اعلام این خبر افزود: یکی از زیرساخت‌هایی که معمولا در شهر هوشمند مطرح می‌شود، اینترنت اشیاء است. این زیرساخت از دو بخش تشکیل می‌شود، یکی شبکه‌ای که بتواند حسگرها را بتواند به هم متصل کرده و ارتباط آنها را برقرار نماید و دیگری، خود همان حسگرهایی هستند که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شوند.
وی افزود: این حسگرها شامل مواردی چون سنجش وضعیت آلودگی هوا، سیستم‌های مدیریت انرژی، سیستم‌های مدیریت روشنایی، نظارت تصویری وضعیت ترافیک و ... هستند.
رجائیان خاطرنشان ساخت: در این تفاهم‌نامه‌ که میان شهرداری مشهد و اپراتور ایرانسل به امضا رسید مقرر شد که این شرکت، زیرساخت‌های ارتباطی را در شهر مشهد با سرمایه‌گذاری خود فراهم نماید تا ما و سایر متقاضیان مشترک این بستر شده و بتوانیم اینترنت اشیاء را در این بستر توسعه داده و در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری استفاده نماییم.
وی ادامه داد: ما هم اکنون در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری مشهد مانند نظارت تصویری ترافیک و همچنین پایش آلاینده‌های زیست محیطی، از اینترنت اشیاء سود برده و در حال استفاده از این حسگرها هستیم اما چون استفاده از این حسگرها نیازمند بستر ارتباطی اینترنت می‌باشد لذا مقرون به صرفه و اقتصادی نیست.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، موضوع استفاده بهینه آب با استفاده از حسگرهای هوشمند نیز در دستور کار قرار گرفته است تا فقط زمانی که نیاز به آبیاری فضای سبز هست، حسگرها عمل کرده و آبیاری آغاز شود. همچنین برای توسعه پوشش دوربین‌های نظارت تصویری در پیرامون شهر نیز یا باید بسترهای فعلی مانند فیبر نوری و اینترنت را توسعه دهیم که مقرون به صرفه نیست.
رجائیان اذعان داشت: در تفاهم با ایرانسل به دنبال توسعه بستر IOT هستیم زیرا مقرون به صرفه بوده و می‌توانیم ارتباط بین حسگرهای هوشمند در حوزه اینترنت اشیاء را با هزینه‌ای کمتر برقرار نماییم.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات