شهردار تنکابن از ثبت حقوقی کاکایی‌های چشمه کیله در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهردار تنکابن از ثبت حقوقی کاکایی‌های چشمه کیله در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهردار تنکابن : ثبت حقوقی کاکایی‌های چشمه کیله به نام تنکابن در آینده‌ای نزدیک

زرودی شهردار تنکابن در گفتگو با خبرنگار سیمای استانی مازندران عنوان کرد: در آینده‌ایی نزدیک بعد از پیگیری های یک ساله شاهد ثبت حقوقی کاکایی های چشمه کیله به نام تنکابن هستیم.

زرودی شهردار تنکابن گفت: همه ساله با آغاز فصل پاییز شاهد ورود دسته های کاکایی بر فراز شهر زیبایمان تنکابن هستیم که این حضور تا فصل بهار ادامه دارد، او در ادامه افزود ؛ این پرندگان زیبا سال های متوالی است که مهمان شهر تنکابن هستند و در شهر تنکابن با توجه به قدمت دیرینه حضور این پرندگان و علی الخصوص میزبانی خوب شهروندان بافرهنگ تنکابنی در استقبال از این پرندگان نسبت به دیگر شهرهای ساحلی ، حضور این پرندگان در تنکابن چشم گیرتر و ملموس تر می باشد‌.

او همچنین با اشاره بر اینکه یکی از موضوعات اصلی شهرداری ها توجه به امور فرهنگی است عنوان کرد؛  اعتقاد داریم هزینه در بحث امور فرهنگی ، سرمایه گذاری می باشد.

شهردار جوان تنکابن اظهار داشت ؛ از نخستن جشنواره ایی که در بهمن ماه ۹۶ پارسال برگزار کردیم بدنبال ثبت این جشنواره بنام تنکابن بودیم تا بتوانیم به عنوان یک برند طبیعی برای شهر تنکابن به ثبت ملی برسانیم که این مهم اتفاق افتاد.

زرودی با اشاره بر اینکه مراحل ثبت نهایی آن در سازمان میراث فرهنگی انجام شده است تاکید داشت؛ طی هفته های آتی کد  ثبت آن صادر خواهد شد و کاکایی های چشمه کیله برای همیشه در کشور عزیزمان بنام تنکابن ثبت خواهد شد.

شهردار تنکابن در پایان اشاره داشت ؛ دومین جشنواره کاکایی‌ها با استقبال پرشور شهروندان فرهنگ دوست تنکابنی برگزار شد که شاهد حضور خانواده و نشاط عمومی شهروندان در یک روز تعطیل بودیم و بنا داریم با توجه به پتانسیل بالقوه‌ی شهر تنکابن در برند طبیعی از قبیل پرتقال شهسوار ، ماهی منحصر بفرد آزاد ، کیوی و... معرفی دیگری از تنکابن در مجامع زیست محیطی داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تنکابن

    منبع خبر

    شهرداری تنکابن

    شهرداری تنکابن

    شهرداری تنکابن یک شهرداری در شهر تنکابن می باشد

      نظرات