حفظ و نگهداری امکانات عمومی و تاسیسات شهری یک رسالت همگانی است.

حفظ و نگهداری امکانات عمومی و تاسیسات شهری یک رسالت همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، علی قنبری راد، گفت: کلیه امکانات و تجهیزات شهری جهت آسایش وتامین رفاه حال شهروندان، عموم مردم شهرستان و مسافرینی که به داخل شهر ما می آیند، تهیه شده است و باید در نگهداری مطلوب از این اموال عمومی که متعلق همه مردم است،کوشا باشیم .
وی افزود: حفظ و نگهداری از وسایل، تاسیسات شهری و امکانات عمومی در سطح شهر چناران نه تنها یک وظیفه ی همگانی ست که حتی میتوان فراتر از وظیفه آن را یک تکلیف قلمداد کنیم.
رئیس اداره حقوقی شهرداری چناران، بیان کرد: با عنایت به اینکه تمام تلاش و همت مجموعه مدیریت شهری در راستای سازندگی، آبادانی، پیشرفت، رفاه و خدمات رسانی بهینه به همشهریان عزیز است و برای نیل به این منظور سعی و کوشش زیادی را برای تهیه و آماده سازی این امکانات متقبل می گردند اما با کمال تاسف گاها مشاهده میکنیم ، عده معدودی به راحتی و بی توجه به این موضوع با رفتارهای غیر اخلاقی و خارج ار عرف زندگی شهروندی به اموال عمومی و تاسیسات شهری که در اصل متعلق به خودشان و همه ی شهروندان است، صدمه می رسانند.
قنبری راد به برخی از آسیبهای وارده به تاسیسات شهری اشاره کرد و گفت: ازجمله این موارد میتوان به تخریب و سرقت شیرآلات سرویس های بهداشتی، مجموعه ست های ورزشی و وسایل بازی کودکان در پارکها، نیمکتها، سطل های زباله، شکستن لامپ ها و چراغ های روشنایی معابر عمومی، تخریب علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنما و هدایت مسیر در سطح شهر، تخریب فضای سبز، شکستن درختان، رها سازی فاضلاب خانگی یا صنعتی به آسفالت معابر و خیابانها، شعار نویسی های روی دیوارها و کف معابر و مواردی از این قبیل که باعث خدشه دار شدن چهره شهر در نزد افکار عمومی و عامل نارضایتی شهروندان عزیز را هم به دنبال خواهد داشت. علاوه بر آن تحمیل هزینه های زیادی است که در روند خدمت رسانی به مدیریت شهری را در پی دارد.
این مقام مسئول در شهرداری چناران، خاطر نشان کرد: تخریب اموال و تاسیسات عمومی علاوه بر اینکه باعث حیف و میل بیت المال می گردد و مسئولیت شرعی نیز دارد، مطابق مفاد قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و مجازات قانونی برای تخریب کنندگان شهری در محاکم قضایی وجود دارد.
وی از کلیه شهروندان تقاضا کرد تا همچون گذشته با تعامل خوبی که با مجموعه شهرداری دارند در حفظ و صیانت تاسیسات و تجهیزات شهری کمال دقت را به کار ببرند و چنانچه مواردی از تخریب و یا سرقت اموال و ابنیه عمومی را مشاهده کردند، سریعا با تماس به پلیس ۱۱۰و اجرائیات شهرداری در جلوگیری از این پدیده زشت سهیم باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات