سنواتی: یکی از بهترین راههای جلب مشارکت مردم، ایجاد مراکزی همچون سرای محلات است

سنواتی: یکی از بهترین راههای جلب مشارکت مردم، ایجاد مراکزی همچون سرای محلات است

رییس شورای اسلامی شهر اهواز در آیین افتتاح سرای محله کوی رمضان اذعان کرد: یکی از بهترین راههای جلب مشارکت مردم، ایجاد مراکزی همچون سرای محلات است
به گزارش سایت شهرداری اهواز، عصر چهارشنبه سرای محله کوی رمضان با حضور کتابناف شهردار اهواز، عالمی نیسی فرماندار شهرستان اهواز، سنواتی رییس، باباپور نایب رییس، فلسفی، قنوات، موسوی زاده، حجه الاسلام موسی پور، کعب عمیر و لطفعلی زاده اعضای شورای اسلامی شهر، تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری و جمعی از اهالی کوی رمضان برگزار شد .
عبدالزهرا سنواتی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بارها به کرامت انسان اشاره می کند و بشر را اشرف مخلوقات می داند. بنابراین یکی از مصادیق این آیه، مسئولیت سنگین حاکمان برای بوجود آوردن زندگی سالم و رفاه مناسب برای مردم است. پس یکی از وظایف اصلی ما به عنوان مدیران شهری ارتقای سبک زندگی شهروندان همراه با حفظ کرامت انسانی است .
وی تاکید کرد: اما باید پذیرفت که این رفاه و بهبود در زندگی شهروندان به تنهایی از مسئولین ساخته نیست و باید مردم در این مسیر مشارکت داشته باشند .
رییس شورای پنجم اهواز با بیان اینکه برای مشارکت مردم در اداره امور باید بستر مناسب را فراهم کرد ادامه داد: باید مدیریت های محلی در مناطق مختلف با حضور نخبگان محله با حفظ هویت محلی، ایرانی و اسلامی ایجاد شود و اداره امور را به آنها سپرد. وقتی شهروندان به روش صحیح در وادی تصمیم گیری با مسئولین شریک شوند، با مشکلات و معضلات موجود شهرداری آشنا می شوند و ضمن آنکه خودشان مشارکت می کنند کم کم از ظرفیت بقیه مردم نیز استفاده می کنند و به تدریج مشکلات محلات با کمک اهالی کمتر می شود .
سنواتی افزود: اگر شهروندان در اداره امور مشارکت داشته باشند، حس تعلق آنها به محله و شهرشان تقویت می شود، اموال عمومی از قبیل فضای سبز، تابلوها، مبلمان شهری و...را از آن خود می دانند و معضلاتی نظیر وندالیسم در جامعه به شدت کاهش می یابد .
رییس شورای اسلامی شهر اهواز یکی از بهترین راههای جلب مشارکت مردم را ایجاد مراکزی همچون سرای محلات دانست و گفت: از شهردار اهواز و معاونت فرهنگی شهرداری و همه کسانی که در این راستا زحمت کشیدند بدلیل اهتمام به تکمیل سراهای محله تشکر می کنم و امیدوارم سراهای محله فرهنگیان، جمهوری اسلامی(آخرآسفالت)، پردیس و ملاشیه هم به سرعت به بهره برداری برسد. مجدداً از استاندار خوزستان و فرماندار اهواز درخواست می کنیم با توجه به اعلام آمادگی شهرداری اهواز، پروژه دولتی فرهنگسرای نیمه کاره عین دو که سالهاست بلاتکلیف مانده را به شهرداری برای تکمیل تحویل دهند .
گفتنی است این مراسم به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات