پاسخ شهردار کاشان به دغدغه‌های شهروندان در مورد کریدور زیرگذر

پاسخ شهردار کاشان به دغدغه‌های شهروندان در مورد کریدور زیرگذر

سعید ابریشمی‌راد پیرامون اجرای پروژه کریدور زیرگذر کاشان میهمان برنامه تلویزیونی کاشانه بود و به سوالات آنان در خصوص بزرگترین پروژه ترافیکی کاشان پاسخ داد.

علاوه بر نظرات دلسوزانه، برخی دغدغه‌های غیرکارشناسی هم در آغاز اجرای پروژه، مطرح شد که موجب اتلاف وقت، انرژی و منابع گردید اما نهایتا خوشبختانه طرح اکنون حمایت همه ارکان مدیریت شهری همراه خود دارد.

زیرگذر قابل جایگزینی با کمربندی نیست؛ ۱۷ درصد ترافیک محور قطب راوندی مربوط به خودروهای عبوری بوده و بیش از ۸۰ درصد مربوط به ترافیک درون شهری است بنابراین اجرای کمربندی از بار ترافیکی به طور چشمگیری نمی‌کاهد.

حتی اگر حجم ترافیک بالایی در این محدوده نبودیم اجرای زیرگذر، امری ضروری به نظر می‌رسید چراکه در حال حاضر در فاصله کمتر از یک کیلومتر در محور قطب راوندی(از تقاطع معمار تا میدان شهید منتظری )، شاهد سه گره ترافیکی هستیم که این اتفاق موجب می‌شود که این محور نقش شریانی خود را از دست بدهد.

نباید از کمربندی به عنوان پروژه مهم برای بهبود حمل و نقل شهری ودرون شهری منطقه صنعتی و دارای موقعیت سوق‌الجیشی ممتاز غافل شد که عزم شهرداری آن است که هر دو پروژه را به خوبی پیش ببرد.

متخصصان طراحی شهری و ترافیک تا جایی که امکان احداث زیرگذر باشد، اجرای روگذر را هرگز توصیه نمی‌کنند، دلیل آن هم، آلودگی صوتی و بصری و البته هزینه‌ بالاتر اجرای روگذر است؛ در صورت تمایل به احداث روگذر به جای زیرگذر، شاهد افزایش ۱۵۰ میلیارد تومانی هزینه اجرای پروژه بودیم.

بر مبنای طراحی صورت گرفته، کناره‌های بالای کریدور زیرگذر، دارای عرض ۱۲.۵ متری باند آسفالت شامل مسیر حرکت و لاین توقف و پارک بوده، این در حالی است که این میزان در حال حاضر در میدان حضرت ولیعصر(عج) بعد از تقاطع شهید معمار ۱۰.۵ متر است.

در فاز نخست پروژه، که محدوده میدان شهید منتظری تا مدخل را شامل می‌شود آزادسازی چندانی نداریم البته توافقات و مصوبات در خصوص آزادسازی دیواره شرکت نفت و همچنین دو مغازه بعد از فرمانداری صورت گرفته است.

منابع غیرنقد اجرای پروژه که ۷۰ درصد محل تامین هزینه‌ها را شامل می‌شود، اختصاص یافته و منابع نقد آن که عددی کمتر از ۲۰ میلیارد تومان می‌گردد، به تدریج به پروژه تزریق می‌شود؛ این عدد در برابر هزینه‌های جاری نظیر ۹.۵ میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری عدد بزرگی نیست.بنابراین اجرای پروژه زیرگذر، موجب توقف سایر پروژ‌های شهرداری یا اختلال در روند فعالیت‌های جاری شهر نمی‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات