خیابان خیام تا پایان سال سنگ‌فرش می‌شود

خیابان خیام تا پایان سال سنگ‌فرش می‌شود

شهردار منطقه دو شیراز از اتمام عملیات کف سازی، نورپردازی و سنگ فرش خیابان خیام تا پایان سال خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس قاسم اکبری با بیان اینکه طول این پروژه ۵۰۰ متر و عرض آن ده متر و مساحت آن  ۵ هزار مترمربع است، اظهار کرد: اعتبار این پروژه یک میلیارد تومان است و عملیات اجرایی آن به سرعت در حال اجرا است .
وی با بیان اینکه کوچه ادیان و چند کوچه دیگر در اطراف خیابان خیام طی سال های گذشته سنگ فرش شده، اظهار کرد: اولین پروژه ای که در بدو ورود به منطقه در دستور کار خود قرار داده و اجرا کردیم سنگ فرش کوچه ادیان بود تا بتوانیم از ظرفیت آن برای توسعه گردشگری استفاده کنیم .
شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه معتقدیم که بافت مرکزی شهر منطقه ای گردشگری است، اظهار کرد: کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد که در یک کوچه عبادتگاه چند دین مختلف در کنار هم قرار گرفته باشد از همین رو  می توان از وجود کوچه ادیان در شیراز به عنوان یک ظرفیت مناسب گردشگری و ایجاد تعامل میان ادیان استفاده کرد .
مهندس اکبری با بیان اینکه بسیاری از منازل اطراف این منطقه تبدیل به انبار کالا گردیده است، گفت: ما به دنبال ایجاد ارزش افزوده در بافت مرکزی شهر هستیم. وی افزود: در سال آینده نیز کوچه لشکری از ابتدای خیابان خیام تا چهارراه مشیر را سنگ فرش خواهیم کرد .
شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه بودجه سنگ فرش شدن خیابان وصال جنوبی در سال جاری پیش بینی شده است، اظهار کرد: پیاده راه ها  خیابان مشیر شرقی حدفاصل وصال تا دروازه کازرون، خیابان فخرآباد و خیابان دشت چنار نیز در سال آینده بهسازی می شود .
مهندس اکبری با بیان اینکه با توجه به وجود فست فودها و بیرون برهای متعدد و همچنین هتل های زیاد در نظر داریم خیابان انوری را به محور غذا تبدیل نماییم، گفت: در تلاش هستیم تا خیابان انوری را به اولین خیابان پیاده راهی در سطح شهرداری منطقه دو تبدیل کنیم .
وی با بیان اینکه ایجاد پیاده راه ها در هسته مرکزی شهر را باید گامی موثر برای تغییر رویکرد خودرو محوری به انسان محوری در محیط های شهری و اقدامی موثر برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهرها عنوان کرد، افزود: اجرای پیاده راه ها در کشورهای توسعه یافته و شهرهای بزرگ دنیا مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و همچنین جاذبه ای مهم برای گردشگران به شمار می رود
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات