توسعه سرانه فضای سبز شهری با جلب مشارکت‌های مردمی

توسعه سرانه فضای سبز شهری با جلب مشارکت‌های مردمی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در اختتامیه جشنواره عکس «گرگان شهر بالکن‌های سبز و ایمن»، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) استوره صبر و استقامت و روز پرستار، اظهار کرد: ازخودگذشتی و ایثار در همه ابعاد زندگی، راه‌گشا است.

وی ادامه داد: زمانی که شما از آنچه دارید برای هدف بالاتر گذر می‌کنید، تاثیر بالایی در جامعه دارد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه ما ناشی از خودخواهی‌ها یی است که باعث آسیب در جامعه شده و از خودگذشتگی باب همدلی را باز می‌کند و رسیدن به هدف به عنوان اصل قرار می‌گیرد و این از خود گذشتگی یک نیاز برای جامعه و مسوولان است.

دادبود با تقدیر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همراهان این سازمان برای اجرای این جشنواره عکس گفت: موضوع بالکن‌های سبز بخشی از پرداختن به موضوع توسعه همه جانبه شهری است که فضای سبز بخش جدانشدنی این توسعه است.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز در گرگان خوب است اما سرانه فضای سبز شهری سرانه قابل قبولی نیست و بخش عمده‌ای از این سرانه مربوط به پارک‌های جنگلی است.

شهردار گرگان تصریح کرد: نیاز داریم از فضاهای موجود در شهر اکثر استفاده را ببریم و این موضوع به بالکن‌های سبز هم تسری پیدا می‌کند و امیدوارم بتوانیم گرگان را به شهر بالن‌های سبز تبدیل کنیم.

دادبود گفت: تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره نشان می‌دهد ظرفیت‌های بالایی در این حوزه وجود دارد و امیدوارم در سال‌های آینده این مشارکت مردمی را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: موضوع مشارکت در مسائل شهری بخش بسیار مهم مورد توجه این دوره مدیریت شهری در گرگان است و سعی کرده‌ایم در این دوره موضوع مشارکت را با جدیت دنبال کنیم.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع مشارکت بخصوص در بخش مشارکت اقتصادی و اجتماعی در این سال‌ها مغفول بوده و کمتر به آن پرداخته شده است.

دادبود گفت: در‌حوزه توسعه سرمایه‌گذاری برای امسال حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز خواهیم کرد و حدود همین عدد د‌ر حوزه مشارکت اقتصادی برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: بزرگترین پروژه شهرداری طی این سال‌ها تقاطع غیرهمسطح بوده که حجم سرمایه‌گذاری آن نهایت ۳۰ میلیارد تومان بوده که در دوره جدید مدیریت شهری اولین پروژه مصوب ۱۰۰ میلیارد تومانی در‌ چهارشنبه بازار گرگان است که پروژه بزرگ گردشگری، تفریحی و خدماتی محسوب می‌شود که در دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار گرگان تاکید کرد: فراخوان جذب سرمایه‌گذار پروژه شهربازی در هزارپیچ گرگان تا پایان سال منتشر و فاز اول این پروژه در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دادبود متذکر شد: در حوزه مشارکت، موضوع مشارکت مردم در مدیریت شهری یکی از مباحث مورد تاکیدی است که به تمام مدیران شهرداری گرگان توصیه کرده‌ام.

وی اضافه کرد: به مدیران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تاکید می‌کنم تا پایان سال اداره یکی از پارک‌های شهر گرگان را به مردم واگذار کنید.

شهردار گرگان تصریح کرد: زمانی که در حوزه مدیریت شهری مشارکت شکل بگیرد، کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد و یکی از مضوعات مورد ارزیابی مدیران در سال آینده میزان همراهی و مشارکت مردمی در اجرای موضوعات سازمانی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات