انسان باید در اعمال خود نظارت داشته باشد/ مردم حق دین‌داری، وحدت، آسایش و امنیت دارند

انسان باید در اعمال خود نظارت داشته باشد/ مردم حق دین‌داری، وحدت، آسایش و امنیت دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم حق دین‌داری، وحدت، آسایش و امنیت دارند و من به عنوان خبرنگار باید بدانم وقتی تعارض بین حق دانستن و آسایش و امنیت ایجاد شد بین این دو مسئله باید چه کاری انجام دهم .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه اخلاق رسانه ضمن بیان اهمیت مراقبت انسان از اعمال خود اظهار داشت: خداوند علاوه بر اینکه خود شاهد اعمال ماست و در قیامت بر اساس آن حسابرسی خواهند کرد شاهدانی را نیز برای ثبت اعمال انسان قرار داده‌اند .

وی خاطر نشان کرد: بنا به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) انسان باید در اعمال خود نظارت داشته باشد چرا که کسی که شاهد اعمال انسان در دنیاست در قیامت حاکم است و حاکمی که شاهد اعمال باشد حکمش محکم خواهد بود .

قریشی بیان کرد: از جمله گواهان و شاهدان اعمال انسان که خداوند بر اساس شهادت آن‌ها حکم خواهد کرد فرشتگان الهی هستند که همیشه کنار انسان هستند و اعمال انسان را ثبت می‌کنند. این فرشتگان از نیت انسان خبر دارند چرا که نیت اعمال انسان در صحت عمل او تاثیر دارد. هیچ لفظی از زبان انسان خارج نمی‌شود مگر این دو فرشته‌ی مراقب آن را ثبت می‌کنند .

وی با بیان این که هر کس بداند که کلامش نیز جز اعمالش است مواظب کلامش خواهد بود افزود: به عنوان رسانه و اهل خبر باید بیشتر مواظب کلام خود باشیم و بدانیم که هر آنچه که بنویسیم ثبت خواهد شد و در آخرت بر اساس آن به اعمال انسان رسیدگی خواهد شد .

امام جمعه ارومیه گفت: در دنیا در بحث رسانه شعاری که مطرح است این است که می گویند "مردم حق دارند بدانند"، اما آنچه که قابل توجه است این است که آیا این شعار؛ شعار درستی است، یعنی مردم همه چیز را باید بدانند، آیا مردم غیر دانستن حق دیگری ندارند. اگر بتوانیم این دو مسئله را تحلیل کنیم خیلی از مسائل در رسانه مشخص می‌شود .

وی یادآور شد: مردم حق دین‌داری، وحدت، آسایش و امنیت دارند و من به عنوان خبرنگار باید بدانم وقتی تعارض بین حق دانستن و آسایش و امنیت ایجاد شد بین این دو مسئله باید چه کاری انجام دهم. خبرنگار باید به عنوان یک رسانه در بین تعارض بین حق دانستن مردم و آسایش بداند که باید کدام را در اولویت قرار دهد .

قریشی افزود: بحثی چند ماه پیش مطرح شد که فرزندت کجاست و این موضوع بسیار در رسانه‌ها مورد استقبال قرار گرفت، از بنده سوال شد من گفتم باید تمام مطالبی که می گویم را انتشار دهید نه فقط این سوال را، به نظرم اصلاً این کار، کار درستی نیست چرا که اگر مسئولان به این سوال جواب بدهند یک مسئله ایجاد می‌شود و اگر جواب ندهند مسئله دیگری ایجاد خواهد شد .

وی عنوان کرد: اگر مسئولی که فرزندش معتاد شده است دروغ بگوید فردا بررسی خواهند کرد و آبروی او را خواهند برد، مگر این مسئول خواسته که فرزندش معتاد شود؟ اگر با تحقیق ثابت شود که فرزند مسئولی با دخالت پدر به بیت‌المال خیانت کرده و مثلاً از کشور فرار کرده باید اعلام شود و آبروی آن مسئول برود اما در جایی که مسئولان نقشی در خیانت فرزند خود نداشته باشند نباید آبروی آن‌ها برد .

وی تاکید کرد: در حالت دیگر اگر فرزند مسئولان خدمتی به مردم و کشور می‌کند نیز باید اعلام شود چرا که مردم باید بدانند. در عصر حاضر با پیشرفت‌های تکنولوژی با نوشتن متنی علیه شخصی و با زدن یک دکمه ممکن است آبروی آن شخص در بین هزاران و میلیون‌ها بازدید کننده برود لذا در نوشتن مطالب خود دقت نمایید چرا که اگر آبروی شخصی رفت نمی‌شود آن را برگرداند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در دین اسلام در بحث جاری شدن حدود شرعی گفته شده که چند شاهد کافی است اما متاسفانه در حال حاضر فیلم آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که اصلاً نیازی به این کار نیست .

شایان ذکر است در این نشست مدیر ارتباطات و امور بین الملل و همکاران این مدیریت هم حضور داشتند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات