آغاز طرح استقبال از بهار مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری

آغاز طرح استقبال از بهار مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری


شهردار مبارکه از آغاز طرح استقبال از بهار ۹۸ در مجموعه حمل و نقل و ترافیک مدیریت شهری از اول اسفند خبر داد و گفت : همه ساله در پایان سال و با نزدیک شدن به بهار ، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل توجهی می یابد رویکرد مدیریت شهری مبارکه ارائه مناسب تسهیلات حمل و نقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها، جهت افزایش سهولت تردد شهروندان خواهد بود .

مهندس هاشمی با اشاره به شناسایی نواقص و مشکلات ترافیکی اظهار کرد: نقاط ضعف و نواقص ترافیکی ، محور های پرتردد و عوامل ایجاد ترافیک شهری شناسایی شد و برنامه متناسب تسهیلات حمل و نقلی در بخشهای مختلف، بهسازی شبکه معابر، ترمیم و مرمت ایستگاهها و پایانه های حمل و نقل عمومی و ایمن سازی و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی ، اجرای برنامه های هدایت ترافیکی شامل خط کشی و نصب تابلو و رفع نواقص تابلوهای هدایت مسیر و تعویض موارد آسیب دیده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود : به منظور رفع گره های اصلی ترافیکی شهر ، برخی از این مسیر ها در ساعات پرتردد به تشخیص پلیس راهور مسدود و به صورت پیاده راه و برخی از مسیرها نیز یک طرفه مورد استفاده قرار خواهد گرفت . بررسی های نیز در خصوص راه اندازی پارکینگ های موقت در خیابان های پر تردد نیز انجام و در این خصوص مذاکراتی با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برای استفاده از ظرفیت مدارس بعنوان پارکینگ در ساعات غیر فعال مدارس انجام شد .

شهردار مبارکه تردد اتوبوس های واحد در مرکز شهر را یکی از عوامل ترافیکی در ایام پایان سال عنوان کرد و تصریح کرد: با بررسی های کارشناسی سعی بر این شد که مسیرهای تردد اتوبوس های واحد مورد بازنگری قرار گیرد و مسیرهای انتهایی تردد بگونه ای تعیین شود که باعث افزایش ترافیک در روزهای پایان سال نشود. ساماندهی برنامه ها و فعالیت های پایانه های حمل و نقل عمومی بین شهری و درون شهری، افزایش ساعت کار روزانه در خطوط  دارای تقاضا نیز از ضروریات است.

شهردار مبارکه برنامه های فرهنگی و آموزشی را بسیار موثر دانست و گفت:  اجرای برنامه های آموزش ترافیکی به شهروندان ، تداوم آموزش و اطلاع رسانی در راستای ارتقا فرهنگ عبور ومرور با نصب بنر با هدف روانسازی جریان ترافیک از جمله اقدامات موثر خواهد بود که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات