شفاف سازی شهردار یاسوج در خصوص وضعیت زیرساختی شهر/ شروع پروژه ای که ۲۷ سال معطل مانده بود/  آغاز آسفالت‌ریزی معابر با گرم شدن هوا

شفاف سازی شهردار یاسوج در خصوص وضعیت زیرساختی شهر/ شروع پروژه ای که ۲۷ سال معطل مانده بود/ آغاز آسفالت‌ریزی معابر با گرم شدن هوا

شهردار یاسوج گفت: نمی‌خواهیم اقدامات گذشتگان را زیر سوال ببریم اما از باهنرها گرفته تا شرف‌آبادها وضعیت زیرساختی شهر مناسب نیست و بسیاری از آن‌ها را یا باید ترمیم کرد و یا از نو ساخت.

به گزارش روابط عمومی، خبرگزاری فارس نوشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که تا ۵۰ سال پیش روستایی کوچک با جمعیتی اندک بود خیلی زود رشد سرسام‌آوری کرد و اکنون شهری بزرگ با جمعیت حدود ۲۵۰ هزار نفر است که روز به روز بر تعداد خانوارها افزوده می‌شود و همین موجب شده تا اداره این شهر بزرگ با مشکل مواجه شود.

کمبود منابع و اعتبارات از یک سو و توقع و انتظاراتی که از شوراها و شهرداری می‌رود از سوی دیگر تا اندازه زیادی خدمت به مردم شهر یاسوج را سخت کرده است.

یکی از سوژه‌های سامانه فارس من که انعکاس دهنده سوژه‌های درخواستی مردم بوده وضعیت زیرساخت‌های شهر یاسوج است را پی‌گیری کنیم.

اولویت من کارهای زیربنایی است

در همین خصوص به سراغ نستهن مقدم شهردار یاسوج رفتیم و با وی به گفت‌وگو نشستیم؛ مقدم با بیان این که فعالیت‌های عمرانی در هر شهر به ۲ دسته روبنایی و زیربنایی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: در طول مدت مدیریتی که در خدمت مردم شهر یاسوج هستیم اولویت را با اقدامات زیربنایی قرار داده‌ایم چرا که در بهترین نقاط شهر یاسوج مثل راهنمایی و باهنرها هم وضعیت زیرساختی مثل پل‌ها و ابنیه تفاوتی با سایر نقاط همچون شرف‌آباد ندارد.

شهردار یاسوج با بیان مشکلاتی که در شهر از نظر زیربنایی وجود دارد به دو دلیل این مشکل بزرگ در شهر اشاره کرد و گفت: یا عمر بسیاری از زیرساخت‌ها تمام شده و یا این که در گذشته به زیرساخت‌ها اهمیتی داده نشده و کارهای روبنایی بیشتر مورد توجه بوده است.

اجازه سهل‌انگاری در ایجاد زیرساخت‌ها نداریم

مقدم ادامه داد: نمی‌خواهیم اقدامات گذشتگان را زیر سوال ببریم اما از باهنرها گرفته تا شرف‌آبادها وضعیت زیرساختی شهر مناسب نیست و بسیاری از آن‌ها را یا باید ترمیم کرد و یا از نو ساخت.

شهردار یاسوج با بیان اینکه هم اکنون که ساعت ۷ شب است و من از محل پل مختار با شما گفت‌وگو می‌کنم اظهار کرد: برای مثال به دنبال اجرای هر چه زودتر وصل کردن شهرک جوشکاران در شرف‌آباد به منطقه مختار برای دسترسی آسان‌تر مردم و لوله‌گذاری هستیم که این خود اقدامی بزرگ قبل از ساخت پل پنجم برای دسترسی سهل‌تر مردم به کمربندی یاسوج است.

مقدم در پاسخ به این سوال که در حوزه آسفالت برای شهر چه کاری انجام داده‌اید زیرا بیشتر نگرانی مردم از وضعیت بد معابر و خیابان‌های این شهر است اظهار کرد: مردم حق دارند اما ما نمی‌توانیم در ایجاد زیرساخت‌ها سهل‌انگاری کنیم و نباید زیرسازی و کارهای زیربنایی شهر فدای روسازی شود.

آسفالت‌ریزی معابر با گرم شدن هوا آغاز می‌شود

وی با بیان اینکه در زمینه آسفالت هم بیکار ننشسته‌ایم و آسفالت معابر را در متراژ ۱۰۰ هزار متر مربع انجام داده‌ایم افزود: در حال حاضر به میزان ۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در دستور کار داریم ضمن اینکه از چند روز دیگر آسفالت منطقه بلکو را داریم هر چند که به دلیل وضعیت جوی نظر من برای آسفالت در مقطع کنونی چیز دیگری است.

شهردار یاسوج دلیل مشکلات کنونی در زمینه آسفالت شهر یاسوج را آسفالت‌های بی‌موقع و روکش‌های آن چنانی و زیرسازی‌های ضعیف به همراه کنده‌کاری بدون برنامه دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: با پشت سر گذاشتن نیمه بهمن و افزایش دما کار خود را در زمینه آسفالت معابر شروع خواهیم کرد.

کاری که سال‌ها معطل ماند

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج در طول مدیریت کنونی به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها در شهر است افزود: بلوار ۴۵ متری شرف‌آباد که باید سال‌ها پیش انجام می شد به دوره ما رسید و برای اجرای آن هرگز دست روی دست نمی‌‌گذارم و کار زیربنایی را در شهر یاسوج فدای آسفالت بی‌کیفیت معابر نمی‌کنم هر چند که باید در زمینه آسفالت و بهسازی معابر برای رفاه حال مردم اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در شهر یاسوج و میزان پیشرفت پروژه‌های مهم از جمله پل چهارم بشار و ۴۵ متری شهر اظهار کرد: نگاه ما به ساخت پروژه‌های عمرانی در شهر یاسوج عوارضی نیست.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهر یاسوج امروز با داشتن ۲۵۰ هزار جمعیت یک کلان‌شهر است که بایدمسوولان در زمینه اعتبارات به این شهر نگاه ویژه داشته باشند.

این مسوول به مشکلاتی که در شهر به دلیل عقب‌ماندگی در طرح تفضیلی وجود دارد اظهار کرد: مدیریت شهری به همین دلیل در کارها عقب ماند و باید با سرعت این عقب‌ماندگی جبران شود چرا که برای مثال ۲۵ درصد از معابر شهر یاسوج و به عبارتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر خاکی است.

وی یکی از پروژه‌های مهم شهری در یاسوج را پل چهارم بشار برشمرد و گفت: این پل از سال ۹۴ کار آن شروع شده است و در کم کردن بار ترافیک شهری نقش مهمی خواهد داشت که در این دوره توان خود را بر روی ساخت و تکمیل آن گذاشتیم.

مقدم به پروژه مهم دیگر شهر یاسوج که ۲۸ سال معطل مانده اشاره کرد و گفت: چهل و پنج متری که ۵ کیلومتر طول دارد از جاده مهریان آغاز می‌شود و از بنسنجان و دولت آباد و زیرتل می گذرد و اگر این کار زودتر و در سال‌های قبل آغاز می‌شد هم نارضایتی مردمی کمتر بود و هم هزینه کمتری برای ساخت داشت.

وی اعتمادسازی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این پروژه دانست و گفت: اکنون که با شما صحبت می‌کنیم بحث تملک ۷۰ درصد از این پروژه به اتمام رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات