تخفیف ۲۴ درصدی بدهی های مودیان متقاضی اخذ مجوزهای ساختمانی

تخفیف ۲۴ درصدی بدهی های مودیان متقاضی اخذ مجوزهای ساختمانی

تخفیف ۲۴ درصدی بدهی های مودیان متقاضی اخذ مجوزهای ساختمانی

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: به منظور مساعدت، تشویق و رونق بخشی به صنعت ساخت و ساز شهر مشهد، پرداخت های نقدی بدهی مودیان متقاضی اخذ مجوز های ساختمانی از ۱۲ بهمن لغایت ۱۲ اسفند به مدت یک ماه، ۲۴ درصد تخفیف تعلق می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی اظهار کرد: طبق روالی که در سال های قبل در شهرداری وجود داشته است، مردم در پایان سال انتظار ارائه تخفیفاتی از سوی شهرداری را دارند و با توجه به رویکرد شورای پنجم تلاش شده این تخفیفات بر اساس معیارهای اقتصادی بهینه گردد.
وی افزود: از امروز به مدت یک ماه بابت کلیه پرداخت های نقدی برای صدور مجوز ساختمانی، ۲۴ درصد تخفیف در کلیه شهرداری مناطق به متقاضیان ارایه می شود و از ۱۳ اسفند ماه این تخفیف به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکشنبه هفته گذشته این لایحه با قید دو فوریت به شورا ارائه و پس از تصویب در صحن علنی شورا با انجام تشریفات اجرایی قانونی به شهرداری مناطق ابلاغ گردید، تصریح کرد:
برای سال آینده نیز پرداخت های نقدی تنها ۱۶ درصد تخفیف خواهند داشت در حالی که قبل از ۱۲ بهمن این مقدار، ۱۸ درصد بود، یعنی در سال آینده دو درصد کمتر تخفیف خواهیم داد.
خواجه نایینی ادامه داد: معمولا هر سال با توجه به تورمی که دولت اعلام می کند، افزایش رقم پروانه خواهیم داشت. برآورد من این است که با توجه به افزایش قیمت هایی که سال آینده خواهیم داشت و تخفیفی که کاهش می یابد،ذهزینه صدور مجوزهای ساختمانی حداقل ۲۵ درصد نسبت به این یک ماه مجوزهای ساختمانی از جمله پروانه و پایانکار در سال آینده گرانتر خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می کنم که افرادی که می خواهند پروانه بگیرند در این یک ماه اقدام به دریافت آن کنند تا از تخفیفات برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: در مصوبه ای دیگر هم تا پایان سال ۲۴ درصد تخفیف برای بهای خدمات پسماند را داشتیم که در قبض های عوارض نوسازی اعمال می شود، همچنین جهت مساعدت به صنوف شهر به متقاضیان پرداخت نقدی عوارض کسب و پیشه نیز تخفیف ۲۴ درصدی تعلق خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات