ارائه اینترنت شهری رایگان به شهروندان کاشانی

ارائه اینترنت شهری رایگان به شهروندان کاشانی


ابوالفضل رسولیان، با اشاره به ایجاد شبکه‌های ارزان و رایگان برای استفاده عموم و اقشار مختلف جامعه  به عنوان یکی از رویکردهای مدیریت شهری کاشان اظهار کرد: شبکه بی‎سیم شهری مفهومی برای تبدیل یک شهر به یک ناحیه تحت پوشش شبکه بی سیم با هدف ایجاد امکان سهولت دسترسی به شبکه اینترنت یا اینترانت است و بر اساس هدف اولیه از ایجاد آن، ممکن است شامل بخش­هایی از شهر یا تمامی آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست ایجاد بستر نرم افزاری و تامین پهنای باند مورد نیاز توسط مرکز فاوای شهرداری انجام و اجرای آزمایشی آن در ۲۲ بهمن ماه همزمان با برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان جهاد صورت پذیرفت که حدود ۲ هزار نفر از شهروندان در بازه زمانی ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰به این شبکه متصل شدند.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه اتصال به شبکه وای فای شهری امکانات وسیعی در اختیار شهروندان قرار خواهد داد بیان کرد: در فاز اول دسترسی به پورتال و سامانه های شهرداری، نقشه گردشگری و اینترنت رایگان فعال گردیده است که به مرور این خدمات افزایش می یابد.

رسولیان ادامه داد: برای استفاده از اینترنت رایگان هر شهروند با ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه خود، نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده و قادر است به میزان سه گیگابایت در ماه دانلود داشته باشد.

وی، جانمایی و اجرای فاز دوم اینترنت بی سیم رایگان در نقاط پراتراکم و گردشگری شهر تا پایان سال جاری را یادآور شد و افزود: در این فاز، نقاط هدف به هفت نقطه شامل بام شهر ، پارک لاله، خانه‌های تاریخی، پارک آیت الله مدنی، میدان کمال الملک، قلعه جلالی(پارک ملت) و میدان جهاد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، فاز سوم پروژه نیز که پوشش حداکثری شهر و افزایش خدمات الکترونیکی روی بستر مذکور می باشد جزو برنامه های سال آینده این مرکز می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات