نیروهای خدمات شهری بیرجند به حالت آماده باش درآمدند

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: با توجه به بارندگی چند روز اخیر، نیروهای کارگری و خدمات شهری این شهرداری در حالت آماده باش بودند .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس همایون شاکری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مبنی بر بارندگی تا عصر روز جاری، برای جلوگیری از آب افتادگی معابر و خیابانها پس از تشکیل جلسه مشترک با ستاد مدیریت بحران شهرداری اقدامات لازم پیش بینی گردید.

وی اضافه کرد: کارشناسان این حوزه طی دیروز و امروز از دریچه ها و جوی های انتقال آب بازدید کردند تا در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنند .

وی افزود: نیروهای خدمات شهری با حضور در سطح شهر و بازدید مستمر و کنترل آبهای سطحی اقدامات لازم را انجام داده و از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کردند.

معاون خدمات شهری با اشاره به عملکرد مطلوب نیروهای خدمات شهری شهرداری بیرجند، بیان کرد: وجود این نیروها نقش بسزایی در تسهیل عبور و مرور اتومبیل ها به هنگام بارش باران داشت .

شاکری در ادامه سخنان خود اذعان داشت: نیروهای خدمات شهری در سطح شهر فعال بودند و در هر نقطه ای که مشکلی در زمینه آبگرفتگی بوجود آمده در محل حاضر شده و نسبت به رفع مشکل اقدام نموده اند.

به گفته وی، با هماهنگی های انجام شده تمهیدات لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر و همچنین هدایت آب های سطحی در سطح شهر بیرجند در نظر گرفته شده که حوزه خدمات شهری، مناطق، موتوری و مدیریت بحران درسطح شهرآماده بوده و هیچ گونه آبگرفتگی بوجود نیامده است.

وی یادآور شد: از زمانی که بارش باران آغاز شده تا کنون ۴۰ اکیپ خدماتی شامل نیرو و تجهیزات (کف کش، لودر و کمپرسی) در محل نواحی چهارگانه مناطق ۱ و ۲ شهری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان و رفع موانع، آبگرفتگی ها، بازگشایی معابر، جوبه ها و کانالها اقدامات لازم را انجام دادند.

شاکری با اشاره به اینکه شدت بارندگی زیاد و زمان کم موجب برخی آب گرفتگی‌ها شد ولی هیچ مسیری مسدود نگردید تصریح کرد: علیرغم پیگیری های مستمر مبنی بر وجود مشکل در بستر رودخانه آبشار چهارده و مشخص نبودن حریم آن در خارج از محدوده خدمات شهری، با توجه به حجم بارندگی و جاری شدن سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها، دیواره های سیل بند موقت حدفاصل خیابان آوینی تا انتهای بهمن آسیب دید که با اقدام به موقع و اعزام دو دستگاه لودر نسبت به ترمیم دیواره اقدام و از ورود آب به معابر جلوگیری به عمل آمد لذا نیاز می باشد آب منطقه ای نسبت به بازسازی مسیل اقدام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات