معرفی پروژه های موفق سازمان نوسازی و بهسازی در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور

معرفی پروژه های موفق سازمان نوسازی و بهسازی در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور

آرش رشوند آوه ، مدیرعامل سازمان نوسازی  شهر قزوین با اعلام این خبر گفت : ضمن بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ، پروژه مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان برزگترین کاروانسرای درون شهری و سرپوشیده ایران در قالب یک پروژه مشارکتی بین صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و شهرداری قزوین معرفی شد.

وی افزود : اجرای طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه ، پروژه ای موفق در زمینه اقتصادی و گردشگری در سطوح شهری ، منطقه ای و ملی بوده و به یک الگوی شایسته برای احیاء بناها و اماکن تاریخی در کشور تبدیل شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از معرفی خدمت الکترونیکی فراهم شده برای شهروندان و گردشگران جهت معرفی فضاهای تاریخی احیا شده توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد.

وی ادامه داد : تور مجازی بناهای تاریخی ، یک امکان اینترنتی برای افراد است که از طریق آن می توانند تصاویری ۳۶۰ درجه از بناها و فضاهای تاریخی در دست بهره برداری مانند:مجموعه تاریخی سعدالسلطنه ، حمام قجر ، خیابان سپه به عنوان اولین خیابان ایران ، مسجد جامع و... مشاهده نمایند و سفری مجازی به این جاذبه های گردشگری داشته باشند.

لازم به ذکر است ، مونسان در این بازدید از موفقیت پروژه مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه تقدیر کرد و ضمن تاکید بر معرفی فضاهای تاریخی به صورت مناسب و جذب گردشگر از طریق تورهای مجازی اظهار امیدواری کرد چنین طرح های باارزشی ، مورد توجه سایر شهرها در احیای اماکن تاریخی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات