بالغ بر ۴۳ هزار آموزش تنها در ده ماهه سال ۹۷ توسط آتش نشانان شهر باران انجام گرفت/آتش نشانی رشت

بالغ بر ۴۳ هزار آموزش تنها در ده ماهه سال ۹۷ توسط آتش نشانان شهر باران انجام گرفت/آتش نشانی رشت

۱۲۵ رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، تیم های آموزش آتش نشانان در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت و کارشناسان آموزش این سازمان در ده ماهه سال ۹۷ نسبت به آموزش ایمنی و آتش نشانی و انجام مانور های عملی برای  ۴۳ هزار و ۱۰۹ تن از رشتوندان اعم از دانش آموزان سطوح مختلف تحصیلی، مدارس استثنایی، کارکنان ادارت، سپاه و بسیج، سرای محلات، دانشجویان، آتش نشانان شهرهای تابعه استان گیلان و... اقدام نمودند.

حبیب موحدی معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  با بیان اینکه تنها ۱۴ هزار و ۱۴۴ مورد آن متعلق به سطوح مختلف دانش آموزان مدارس بوده است، افزود: کودکان و دانش آموزان به علت تجربه کم، بیشتر در معرض حوادث مختلف قرار دارند لذا آموزش ایمنی از دوران کودکی به آنان و از طرفی ایمن نمودن محیط زندگی و مراکز آموزشی آنان دارای ضرورت فراوان است .

وی در ادامه فرهنگ سازی و ترویج نقش ایمنی را از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی رشت قلمداد کرد و ادامه داد: ترویج این فرهنگ نقش شایانی در پیشگیری از حوادث ایفا می کند، از اینرو این سازمان جهت احقاق این هدف به طور چشمگیری اقدام به آموزش مهدکودکی ها و مقاطع ابتدایی نموده است.

موحدی رعایت اصول ایمنی در زندگی و شغل را از دیگر نکات پر اهمیت خواند و گفت: وقوع حوادث، تاثیرات ناگواری را در پی دارد که چه بسا موجب شود تمامی زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد لذا ضروری است که آموزش های مربوط به ایمنی به عنوان مهم ترین آموزش ها در مراکز آموزشی مورد توجه واقع شده تا در نهایت با این آموزش ها به کودکان و نوجوانان، آنها بتوانند در طول زندگی خود ایمن زندگی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات