اولین نشست صمیمی شورای اسلامی شهر با دکتر رحیم جافری شهردار بروجرد

اولین نشست صمیمی شورای اسلامی شهر با دکتر رحیم جافری شهردار بروجرد

گزیده ای از صحبت های دکتر جافری در این جلسه:

۱- متاسفانه عملا در شهرداری چیزی در راستای بحث صرفه جویی وکاهش هزینه ها ندیده ام علی رغم آنکه انضباط مالی مستزلم رعایت هوشمند سازی در شهرداری است.

۲- کاهش مراودات و مراجعات شهروندان بروجردی از طریق زیر ساخت های نرم افزاری ازقبیل ارتقاء امکانات نرم افزارهای حقوق و دستمزد کمیسیون های ماده ۱۰۰و۷۷ وغیره بایستی میسر گردد.

۳- متاسفانه مطالبات و معوقات حقوقی پرسنل شهرداری تمام وظایفی که شهرداری باید برای رفاه شهروندان انجام دهد را تحت الشعاع قرار داده است. این موضوع توجه بسیاری را در سطح شهر به خود اختصاص داده است.

۴- بدون تعارف شهرداری بروجرد یکی از ثروتمند ترین شهرداری های ایران است و مشکلات آن باید بصورت ریشه ای حل شود.

۵- شهرداری به اندازه ای که می بایست خدمات ارائه دهد، منابع مالی در اختیار دارد، تنها خواسته من از شورای محترم، وحدت وکمک برای برطرف کردن موانع است که آن هم با اجرای قانون محقق خواهد شد.

۶- مشکلات شهرداری بااجرای دقیق قانون حل خواهد شد. از من قانون بخواهید و من باقانون به شما جواب خواهم داد. قانون و مقررات مرز بین حق و باطل است.

۷- مخاطب شورای اسلامی شهر، بنده هستم. بدون هماهنگی من، پرسنل شهرداری را به جلسات احضار نکنید.

۸- در بحث پرداخت اضافه کار و تعطیل کار تاکنون بی عدالتی زیاد انجام شده است.

۹- اجرای بعضی از پروژه های شهرداری توجیه اقتصادی ندارد و برای شهرداری زیان ده بوده است.

۱۰- شورای اسلامی شهر، همانند مجلس کوچکی است در شهرداری که پس از تطبیق باید مصوبات آن اجرایی شود.

۱۱- در چندروز گذشته۲۱ نفراز پرسنل شهرداری به افتخار باز نشستگی نائل آمده اند، همچنین ۴۰ نفرتا پایان ماه بازنشسته خواهند شد و۲۰۰ نفر نیز طبق بحث مشاغل سخت مشمول قانون بازنشستگی می شوند. پیگیر این موضوع هستیم.

۱۲- نباید تمامی منابع بدست آمده صرف پرداخت حقوق پرسنل شود، بلکه باید بخشی به اصلاح ساختار پرسنلی، بخش دیگر پرداخت سنوات و حقوق پرسنل اختصاص یابد.

۱۳- میزان اضافه کار باید عادلانه باشد، از مدیران خواستم که حق کسی را ضایع نکنند و برعکس، اگرکسی من غیر حق خود، از شهرداری بخواهد  مزایای حقوقی بگیرد، اجازه ندهند.

۱۴-امروزحقوق بهمن ماه پرسنل سازمان سیما ومنظر و فضای سبز شهری پرداخت شد و بیمه تمامی پرسنل شهرداری از بهمن ماه به روز پرداخت می شود و درصورت امکان از معوقات پرسنل پرداخت می کنیم.

۱۵- شهروندان بروجردی استحقاق دریافت خدمات بیشتری را دارند. باید عملکرد خود را بهبود دهیم. بالاترین سرمایه اعتماد عمومی است که متاسفانه ازدست داده ایم باید با بکارگیری نیروهای پاک دست و مدیریت جهادی وکار شبانه روزی این اعتماد را دوباره بدست آوریم.

۱۶- اولویت بندی در ارائه خدمات به شهروندان ضروری است. حق مردم بروجرد نیست که از داشتن شهربازی محروم باشند

۱۷-طی برگزاری جلسات با معاونین و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه خط مشی کاری و منشور مدیریتی خود را به صورت شفاف ارائه دادم.

۱۸- حقوق آذرماه و دی ماه پرسنل خدماتی و شرکتی واریز شده و دفترچه بیمه آنها نیز فعال است و بازنشستگانی که در گذشته بازنشسته شده اند می بایست طی مراسمی از آنها تقدیر به عمل آید. همچنین تعدادی از پرسنل که به تازگی بازنشسته شده‌اند به هر نفر دو میلیون تومان داده شده است.

۱۹- حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از پرسنل با پرداخت هزینه بیمه مربوط به خدمات سربازی به افتخار بازنشستگی نائل خواهند شد. در صورت موافقت شورای اسلامی شهر، این هزینه که برای هر نفر کمتر از ۲ میلیون تومان میباشد از طرف شهرداری پرداخت میشود.

۲۰- جهت احداث شهربازی زمین مجاور شبکه بهداشت را پیشنهاد می کنم که چشم انداز مناسبی را نیز دارد. شهرداری در این منطقه ۱۵ هزار مترمربع زمین دارد که البته جهت احداث پارکینگ و غیره بایستی زمین های بیشتری تملک شود.

۲۱- در نظر داریم ساختمان اداری شهرداری را به  مکانی دیگر انتقال دهیم


۲۲- طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار شد تا جریمه بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی مورد بخشودگی قرار گیرد و اصل بدهی به صورت اقساط متناسب با توان شهرداری به صورت ماهیانه پرداخت شود. همچنین از محل واگذاری بخشی از املاک توقیف شده شهرداری، بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود زیرا تامین اجتماعی نیز باید بتوانند به بازنشستگان خدمات دهد.

۲۳- در شهرداری هر چه نیروی توانمند داشته باشیم، بدون تبعیض، بدون نگاه حزبی و گروهی از وجود آنها استفاده خواهیم کرد. کسی در مسند مدیریت قرار خواهد گرفت که توانمند و سلامت باشد و تعهد لازم را داشته باشد. از شهرداری هایی که با آنها ارتباط داریم و از نیروهایی از آنها که شناخت داریم اگر شهرداری مبدا موافق باشد که حقوق آنها را پرداخت کند در برخی از پست ها استفاده خواهیم کرد.


۲۴- مردم بروجرد از بافت‌های قدیمی شهر خاطرات زیادی دارند و نباید آنها به تخریب کنیم. نصب تابلوهای مکان های تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت. پیگیر پروژه خیابان جعفری هستیم.

۲۵- استقبال از مسافرین نوروزی به بهترین وجه انجام خواهد شد. بحث خط کشی خیابان ها، آراستن پارک ها و زیبا سازی جداول به انجام می رسد. تلاش می کنیم محلی را جهت کمپینگ در نظر بگیریم در دو نقطه شهر زمین فوتبال ساحلی احداث می شود.

۲۶- در پروژه‌های نیمه‌تمام ورود پیدا می‌کنیم. با بهره‌گیری از اهالی فن و وکلای قوی در پروژه‌هایی که بار حقوقی دارند سعی می‌کنیم از حق شهرداری دفاع کنیم.

۲۷- در ارتباط با بحث درآمدزایی در خیلی موارد ممکن است در ساخت و سازها، ضوابط شهرداری را نادیده بگیرند و ارقام بسیار بالایی را به شهرداری پیشنهاد بدهند. ولی ما شهر را نمی فروشیم. در راستای توسعه شهر و باززنده سازی بافت قدیمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که انشاءالله همزمان شهرسازی و حقوق قانونی شهرداری رعایت شود.

۲۸- تپه چغا رامشجر می‌کنیم به طوری که به صورت یک تپه جنگلی تبدیل شود. در نظر داریم یک ترن برقی با ریل گذاری در تپه چغا ایجاد کنیم اگر طرح مشاور قبلی جوابگو نباشد از یک مشاوره قوی برای این طرح استفاده خواهد شد.

۲۹- اگر ما خدمات شهری را از صفر تا صد به بخش خصوصی واگذار کنیم می توانیم خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه کنیم. در حال حاضر هزینه های سرسام آوری بابت ماشین آلات داریم.

۳۰- یک اقدام بسیار ارزشمند که شورای اسلامی شهر در اولین اقدام بایستی انجام می داد و جزء شرح وظایف آن هست و متاسفانه نادیده گرفته شده تصویب آیین نامه تبلیغات و آذین بندی شهر باشد که باید ضابطه‌مند شود.

۳۱- برنامه های فرهنگی باید در اولویت قرار داده شود. در شهر باید نشاط اجتماعی صورت گیرد. بداخلاقی هایی که روزانه انجام می شود ناشی از این است که نشاط اجتماعی وجود ندارد. در مناطق مختلف فرهنگسرا بایستی احداث شود و آموزش های شهروندی از این طریق به شهروندان ارائه گردد.

۳۲- شهرداری‌ها سازمان‌های غیرانتفاعی هستند که مستقیماً از طریق اخذ عوارض اداره می‌شود. شهرداریها سازمان‌هایی هستند که امور مالی آنها به صورت دوسویه عمل می‌کند هم باید درآمد کسب کنند و هم بایستی هزینه کنند. بنابراین هم رعایت مقررات در وصول عوارض و هم رعایت ضوابط در هزینه کرد عوارض بسیار مهم است.

۳۳- بر روی مباحث انضباط اداری و مالی حساسیت بسیار دارم و با تمام توان آن را طبق قانون اجرا خواهم کرد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری بروجرد

    منبع خبر

    شهرداری بروجرد

    شهرداری بروجرد

    شهرداری بروجرد یک شهرداری در شهر بروجرد می باشد

      نظرات