تسهیل بستر رایزنی های اقتصادی میان اصفهان و مسقط

تسهیل بستر رایزنی های اقتصادی میان اصفهان و مسقط

با میزبانی اصفهان از هفته فرهنگی – تجاری عمان در روزهای سوم تا نهم اسفندماه جاری، ارتباطات فرهنگی و اقتصادی میان هیات ۴۰ نفره تجاری کشور عمان در جریان سفر به اصفهان با حمایت شورای شهر و شهرداری اصفهان، تسهیل خواهد شد.

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اصفهان به عنوان یکی از همتایان قدیمی مسقط در حوزه فرهنگ، تجارت و تبادلات اقتصادی میزبان هفته فرهنگی – تجاری کشور عمان است و قرار است اصفهانی ها برای توسعه ارتباطات همه جانبه خود با تجار و فعالان فرهنگی و اقتصادی عمان، از سوم تا نهم اسفندماه ۹۷، ۴۰ بازرگان و تاجر عمانی را در شهر خود میزبانی کنند تا زمینه همکاری های بیشتر با این کشور فراهم شود.
شهرداری و شورای شهر اصفهان تسهیل گر این ارتباطات خواهند بود و بخش خصوصی را ترغیب می کند تا قدم های محکم تر و بیشتری برای افزایش تبادلات فرهنگی و تجاری بردارند.
کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر اصفهان در این زمینه با اشاره به اینکه رویداد هفته فرهنگی – تجاری عمان در اصفهان، یک گام اولیه برای دریافت بازخوردها به منظور گسترش چنین رویدادهایی در رابطه با دیگر کشورها است، اظهار کرد: این رویداد، توسعه اقتصاد فرهنگی از جنبه های گوناگون را مورد هدف قرار داده است و بنا داریم زمینه همکاری میان تجار و هنرمندان ایرانی و عمانی را با این بسترسازی تسهیل کنیم.
وی ادامه داد: اگر ارتباطات فرهنگی میان دو کشور شکل بگیرد و عمیق شود قطعا به تبادلات مالی میان آنها منجر خواهد شد. درصورت تحقق این هدف، رابطه میان ایران و عمان نیز مستحکم تر خواهد شد.
رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر اصفهان افزود: اصفهان و مسقط می توانند در زمینه های صنعتی با هم مراودات مالی و اقتصادی داشته باشند. از سوی دیگر گردشگری یکی از ظرفیت های بالقوه اصفهان و مسقط است که می توان با ارتباط میان آژانس های گردشگری دو طرف، این حوزه را فعال تر کرده و اقدام به جذب گردشگر بیشتری کرد.
وی به اشتراکات فرهنگی میان ایران و عمان اشاره و تصریح کرد: محصولات فرهنگی مانند صنایع دستی، فیلم، موسیقی و انیمیشن از جمله ظرفیت هایی است که می توان از آنها برای تعمیق روابط فرهنگی ایران و عمان استفاده کرد.
خسروی با تاکید بر اینکه محصولات فرهنگی ایران در بازار کشور عمان بازدهی مناسبی دارد، گفت: یکی از زمینه های مشترک میان دو کشور باشگاه های فرهنگی – ورزشی هستند که هم اصفهان و هم مسقط در این حوزه، ظرفیت های خوبی دارند و می توان با برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک، بهره برداری خوبی از این عرصه داشت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات