شب چلچراغ هنر یزد

شب چلچراغ هنر یزد

هفتمین نشست شب های فرهنگی تحت عنوان شب چلچراغ هنر یزد شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این همایش اظهار داشت: مردم یزد باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام کنند و این امر نیازمند اقداماتی توسط مسئولان استان یزد است.

وی افزود: بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر اقداماتی در زمینه ارتقاء هنر صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری اولین مسابقات هنری در مدارس یزد، ساخت سینمای دانش آموزی و... اشاره کرد.


رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این همایش ضمن قدردانی از همراهی شورای شهر، معاونت فرهنگی ارشاد و انجمن سینمای جوانان یزد گفت: هفتمین شب فرهنگی یزد به بررسی هنر در استان یزد پرداخته است.

عباس ملازینلی افزود: از میان هنرهایی که در این سلسه نشست‌ها بررسی می‌شود باید به دو هنر سینما و موسیقی توجه ویژه‌ای داشت.

وی اظهارداشت: در مدت چهل سال گذشته، یزد در تمامی هنرها پیشرفت خوبی داشته و باید فرصت را برای پیشرفت بیشتر هنر در این شهر تاریخی با برگزاری این همایش‌ها غنیمت شمرد.

در ادامه این همایش که نرگس آبیار به عنوان میهمان ویژه مراسم در شب چلچراغ هنر یزد حضور داشت، گفت: یزد پتانسیل فراوانی در عرصه فیلم سازی دارد که باید از آن به صورت کامل برای ساخت فیلم استفاده کرد.
وی با اشاره به برخی بافت ها و آثار تاریخی یزد بیان کرد: با فیلم سازی در این شهر علاوه بر معرفی شهر یزد، می توان آگاهی مردم را در زمینه حفظ و نگهداری این آثار افزایش داد.

در این مراسم از قطعه موسیقی فاخر "یزد من" رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات