همزمان با روز درختکاری رقم خورد آغاز عملیات کاشت درخت در باغ ملی شهرداری بیرجند

همزمان با روز درختکاری رقم خورد آغاز عملیات کاشت درخت در باغ ملی شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ صبح امروز مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از مدیران استانی، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، شهردار و مدیران شهرداری در محل باغ ملی شهرداری برگزار شد.

شهردار بیرجند در این مراسم از تعریف پروژه ای مبنی بر احداث میدان اجتماعات برای فعالیت های اجتماعی در شورای اسلامی شهر بیرجند خبر داد.

مهندس محمد علی جاوید با بیان اینکه مجموعه شهرداری بهترین بستر برای ایجاد این میدان است، افزود: سایت میدان اجتماعات و تفرجگاه باغ ملی در مساحتی قریب به ۱۱ هکتار در حال احداث است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احداث این میدان بیان کرد: تاکنون سه هزار سرویس نخاله ساختمانی از این مکان خارج شده است.

جاوید با بیان اینکه طرح اولیه برای اجرای پروژه پیش بینی و تعریف شده است، اظهار کرد: مشاوری نیز برای کاشت گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی بیرجند تعریف شده است.

شهردار بیرجند بیان کرد: امید است با همکاری دیگر نهادهای متولی تا سال آینده تمامی نهال های این محل کاشته شده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این مراسم با اشاره به احداث پروژه میدان اجتماعات بیان کرد: مساحت این پروژه قریب به ۱۱ هکتار بوده که از این میزان هفت هکتار، باغ ملی بیرجند و سه هکتار، مساحت میدان اجتماعات است.

دکتر ابراهیم تقی زاده بیان کرد: در این میدان تندیس مشاهیر استان نصب خواهد شد تا هویت شهر به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه انتقال پساب فاضلاب و جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز مد نظر قرار می گیرد، از توسعه پارک سایت اداری  بیرجند خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در مراسم روز درختکاری با ابراز خرسندی از عملکرد منابع طبیعی در حوزه اجرای طرح های آبخیزداری بیان کرد: با توجه به اینکه آب اولین مسئله استان قلمداد می شود، اجرای این طرح ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس مجتبی علوی مقدم افزود: خداوند آفریده ها را با نظم خاصی در اختیار بشر قرار داده و هر جا انسان خارج از عرف طبیعی به طبیعت ورود پیدا کرده، نظم حاکم بر عرصه ها را بر هم زده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی خراسان جنوبی اعم از کم آبی اظهار داشت: در جنبه های مختلفی مانند آب در مرحله بحران هستیم که زنگ خطری جدی نسبت به افزایش حفظ و حراست از فضای سبز است.

علوی مقدم با بیان اینکه یکی از نیازهای آینده مردم بیرجند داشتن فضای سبز شهری است، افزود: ایجاد فضای سبز برای نیاز آیندگان، همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم را می طلبد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: در ایجاد فضای سبز باید نوع گونه های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از توجهات ویژه شهرداری باید به فضای سبز باشد، عنوان کرد: عرصه های متناسب با کاربری مدیریت شهری در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات